Klacht: nieuwe dienstregeling

op 02 december 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De nieuwe dienstregeling die vanaf zondag 11 december ingaat, is voor mij zeker geen optie.

De eerste rit die mijn buslijn normaal rijd is komen te vervallen waardoor ik dus te laat kom op mijn werk.
Het gaat om lijn 42 van druten naar tiel.
De bus vertrek nu om half 7 vanuit druten en arriveert om 5 voor 7 in tiel op het station. terwijl de trein om 10 voor 7 vertrekt. Dit betekent dat het niet meer goed aansluit op de trein die vanuit tiel naar utrecht vertrekt.
hierdoor moet ik een half uur later de trein nemen en ook nog 30 minuten extra wachten hierdoor.

Door deze reden kom ik dus ook te laat op het werk.
Mijn werkgever is hier helemaal niet blij mee.

Ik zie graag dat de eerste bus op deze lijn om 6 uur gaat rijden ipv om half 7.
De eerste rijd volgens oude dienstregeling om kwart over 6.

Ik hoor graag wat u hiermee gaat doen want deze verandering zou niet in het nadeel van de reiziger moeten vallen wat nu wel gebeurt.

ik ben pas tevreden als er een bus vroeger vertrek zodat ik een trein eerder kan nemen op station tiel.
Dan kan ik namelijk op tijd op het werk arriveren.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 02 december 2016 om 11:57 geantwoord

Hoi Karin,

Wat jammer om te horen dat de nieuwe dienstregeling voor jou niet positief uitpakt. Ik heb even meegekeken, en de eerste rit van deze lijn is niet vervallen. De rit rijdt echter wel een kwartier later. In principe is de dienstregeling definitief. Het wordt echter goed in de gaten gehouden en waar nodig en mogelijk aangepast.

^NT
Arriva webcare

Alle klachten die gemeld zijn door karinvdhurk