Klacht: Niet welkom met een elektrische auto

op 22 augustus 2017 over Efteling in de categorie Attractiepark

De volgende klacht is door mij aan de Efteling verstuurd:
Geachte Mevrouw / Meneer,

Bij deze wil ik helaas een klacht bij jullie indienen.
Afgelopen 30 juli kwamen wij bij jullie aan met onze elektrische auto.
Deze was inmiddels bijna leeg maar we konden deze direct bij jullie opladen.
Het was bekend dat jullie maar vier laadpalen hebben dus waren we vroeg gekomen en hadden nog de beschikking over een plek.
Helaas werden we eerst door het parkeerpersoneel twee maal de verkeerde kant op gestuurd maar hebben ze toch gevonden.
Op de palen stond echter een briefje geplakt dat je “langzaam” moet laden.
Wij rijden een Nissan Leaf en je laadsnelheid is daarbij niet in te stellen.
Bij het opladen sloeg de laadpaar direct uit en konden wij niet opladen.

Normaal levert een laadpaar een bepaald aantal KW en als de auto “meer” vraagt krijgt hij gewoon het maximaal beschikbare. Deze palen dus niet. Een onderzoekje bij de andere palen, die inmiddels allemaal bezet waren, liet mij zien dat drie van de vier auto’s die wel aangesloten waren niet werden opgeladen.

Eindelijke maar de Efteling ingegaan omdat familie, met wie wij hadden afgesproken, stonden te wachten.

Na een dagje Efteling zouden we met zijn allen uit eten gaan.
Helaas hadden wij nu een auto die niet was opgeladen. Om die reden konden wij niet mee uit eten en moesten wij naar een Fastned laadstation langs de snelweg waar wij veroordeeld waren tot een broodje bij het tankstation.

Ik vind dit schandalig en merk dat ik niet volledig heb kunnen genieten van het dagje Efteling omdat wij maar bezig waren met onze niet opgeladen auto.

Daar komt nog bij dat een KW stroom normaal 25 cent kost maar bij een snellaadstation 79 cent.

Daar wij een 26 KW auto accu hebben heeft dit ons 14 euro extra gekost.

Dat je in deze tijd voor zo veel bezoekers maar vier laadpalen hebt vind ik erg vreemd en eigenlijk onacceptabel.
Dat deze dan ook niet naar behoren werken reken ik de Efteling echt aan.

Om die reden vorder ik bij deze de door ons geleden schade van 14 euro terug
en verzoek u deze op onze rekening te storten NL43ASNB0950212873.

Indien gewenst kan ik bewijsstukken aanleveren. Bijvoorbeeld van de laadsessies en de foto’s van alle niet werkende laadpalen.

Vriendelijke groeten,

DIT WAS HET ANTWOORD:

Hartelijk dank voor uw bericht. Allereerst onze excuses voor de verlate beantwoording van uw bericht.

Wat vreselijk jammer dat uw dagje Efteling overschaduwd is door de zorgen over het opladen van de auto. We begrijpen dat u teleurgesteld bent.

We vinden het jammer dat u zich niet gemeld heeft bij de medewerkers van de entree. Wij waren u graag van dienst geweest door de laadpaal te resetten en/of te activeren. Wanneer dit geen soelaas had geboden hadden wij u wellicht op een andere manier kunnen helpen. De Efteling biedt u geen compensatie voor de gemaakte kosten.

De Efteling is zich ervan bewust dat er momenteel een beperkt aantal laadpalen is. Dit aantal wordt binnen enkele maanden fors uitgebreid zodat wij onze gasten nog beter van dienst kunnen zijn.

Heeft u nog vragen, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen. Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9.00 – 17.00 uur op nummer 0416 – 288 312 of per e-mail op guestrelations@efteling.com.

****************************************************

De laadpaar reset zichzelf dus dat had geen effect gehad.

Door de niet werkende laadpalen heb ik naast een minder prettige dag kosten gemaakt die ik graag terug zou ontvangen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Efteling

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JesseSijm