Klacht: Niet verleende garantie iPhone + geen gehoor

op 05 oktober 2016 over Icentre in de categorie Computerwinkels

Op 24 september heb ik mijn 16 maanden jonge iPhone6 naar het iCentre gebracht omdat de GPS niet meer werkte. De winkeldame gaf aan dat het onder garantie viel mits het geen waterschade betrof. Aangezien hier geen sprake van was maakte ik me daar geen zorgen over. Enkele dagen later kreeg ik een offerte van 413 euro voor het maken van de iPhone omdat zij beoordeelde dat de klacht niet onder de garantie viel. Het toestel zou ietwat gebogen zijn! Op de meegeleverde foto\\\’s was het voor mij nauwelijks te zien en de connectie tussen deze conclusie en de GPS error was me onduidelijk. Ik heb op 27/9 gebeld met iCentre en zei vonden het erg vervelend. Ik gaf aan al 15 jaar klant te zijn en nog nooit van garantie gebruikt gemaakt te hebben en het nu wel erg zuur vind dat ik gelijk een rekening van ruim 400 euro gepresenteerd kreeg. Ook gaf het reparatiecentrum Harmony Service Centre BV. aan dat ik contact moest opnemen met Apple omdat zij coulanter naar de klant zouden zijn dan naar hen. Met andere woorden er viel wellicht nog iets te regelen. Na het telefoontje met het iCentre op 27/9 waarin medewerker Marcel aangaf het te gaan bespreken om tot een goede oplossing te komen, heb ik niets meer van ze vernomen. Ik heb herhaaldelijk contact met ze gezocht via email en ik krijg geen reactie. De keuzemenu\\\’s van de klantenservice (die mij gelijk doorverbind naar het reparatiecentrum) werken niet. Mijn keuze wordt niet herkend.
Kortom zij houden mijn telefoon nu inmiddels 10 dagen vast zonder mij uitsluitsel te geven. Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe je zo met vaste klanten die al voor duizenden euro\\\’s hebben gespendeerd bij de organisatie omgaat.

Ik zou graag een redelijke oplossing willen voor het repareren van de telefoon. Ik kan hen niet bewijzen dat er niets met mijn telefoon is en zij niet dat het door mijn eigen toedoen defect is. Daarnaast ben ik al zo lang klant dat ik een klantvriendelijke oplossing op z\\\'n plaats vind. Ik wil best een bijdrage leveren aan de reparatie maar laten we het wel redelijk houden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Icentre over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door kl2016