Klacht: Niet terug gebeld / Geen uitkering claim ondanks volledige dekking

op 14 augustus 2017 over Rentalcars in de categorie Autoverhuur

Ik heb voor een huurperiode van 3 maanden in Zuid-Afrika een auto gehuurd en hiervoor dagelijks een bedrag betaald om volledige bescherming en daarmee dekking van alle reparatiekosten van de auto te hebben. Je kan je voorstellen dat dit een flink bedrag is in totaal. Vervolgens wordt in Kaapstad vervelend genoeg bij onze auto een ruitje ingeslagen en worden onze spullen uit de afgesloten kofferbak gejat. Hierdoor waren we in overleg met Europcar genoodzaakt waren de auto te ruilen en hiermee onze reis te vervolgen. Op 31 maart hebben we de auto weer ingeleverd in Johannesburg, inmiddels speelt het volgende dus al 5 maanden!
Bij thuiskomst heb ik zo snel mogelijk alle gevraagde documenten ingediend bij Rentalcars, inclusief credit-card afschrift (want ik moest het vast voorschieten, hierdoor heb ik nu echter een zeer zwakke onderhandelingspositie). Sindsdien heb ik niet overdreven minstens 8 (ik denk wel 10) keer contact gehad met Rentalcars (iedere keer weer 20-25 minuten wachtrij). Iedere keer krijg ik weer op vriendelijke toon te horen dat ze er mee aan de slag gaan en dat ik als het goed is dezelfde dag of uiterlijk morgen iets van ze hoor, maar ze nemen daarna nooit meer contact op. Ook heb ik zo’n drie keer te horen gekregen dat ze de claim gaan ‘heropenen’ (ik zou niet weten waarom hij al gesloten was). Ook is het al een keer doorgestuurd naar de managers, maar die zijn schijnbaar niet beter in hun werk. Ik ben er van overtuigd dat als ik er niet achteraan zou zitten en zo volhoudend zou zijn ik kan fluiten naar het geld.

Kortom: ik heb een flink bedrag betaald om volledige bescherming te hebben van mijn boeking, maar krijg nu geen geld terug voor het voorgeschoten bedrag van een reparatie die onder de dekking valt. Dit loopt al 5 maanden en de klantenservice is dan wel vriendelijk maar komt geen enkele belofte na.

Wanneer ik zonder verdere moeite, zoals mij toekomt, het bedrag van 285 euro terug overgemaakt krijg.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rentalcars

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rentalcars nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door WouterBakker