Klacht: Niet professioneel/slechte service

op 29 mei 2015 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op donderdag 28 mei 2015 zou ik mijn pakket binnen krijgen. Via UPS krijg je geen tijd te horen en daardoor heb ik een vrije dag genomen van mijn werk om mijn post in ontvangst te nemen. Zonder een belletje/email of sms is mijn pakket niet binnen gekomen. Via de app van UPS gaf wel aan dat de chauffeur onder weg was. Pas de volgende dag (29 mei 2015) kreeg ik een email met daarin dat hij vandaag (vrijdag) binnen zou komen. Ik heb meteen gebeld naar de UPS om door te geven dat er op die dag niemand aanwezig is en of het dan bij de buren afgeleverd kan worden of bij een winkel (ik woon namelijk boven op een winkelcentrum) Dit zou de meneer doorgeven aan de chauffeur. Later werd ik terug gebeld door een mevrouw en gaf aan dat de chauffeur bij mijn huis langs was geweest en dat 1 buurman het pakket niet kon aannemen en de andere buurman was niet thuis. Hij is alleen niet verder gaan bellen bij mijn andere buren. Dit vind ik erg jammer, vooral als je je pakket spoedig nodig hebt. Hij is ook niet in het winkelcentrum gegaan, want blijkbaar is dat teveel gevraagd (ik vind dit niet zo klantvriendelijk, vooral hoe de telefoniste dit tegen mij zei). Helaas weet ik haar naam niet meer, omdat ik zo 5 verschillende mensen aan de telefoon heb gehad. Ik had gevraagd of de chauffeur in staat was om na 18:00 uur langs te komen. Het zelfde verhaal.. ik kreeg een bot antwoord en dit kon natuurlijk ook niet. Maar je kan het ook op een andere manier vertellen. Volgens mij is een klant ALTIJD KONING!! Dit had ik vooral niet bij haar. Heb vervolgens op gehangen, want wilde deze persoon niet meer spreken. Daarna heb ik terug gebeld en kreeg gelukkig een andere telefoniste aan de telefoon. Heb bij haar een andere datum afgesproken, maar dit hoort niet! Afspraak = Afspraak!!
Ben erg ontevreden over jullie instelling en service!! UPS biedt totaal geen service!! Is de eerste en laatste keer dat ik bij jullie iets laat bezorgen!!

Ik ben pas tevreden als mijn pakket eigenlijk afgelopen donderdag was bezorgd!! En dat je op die dag een telefoontje of op een andere een mededeling had gekregen omdat op een of andere reden het niet bezorgt kan worden. Even een belletje dat het op een andere dag bezorgt word en dat er een andere afspraak kan worden gemaakt.
Dit is namelijk service!! Niet dat een klant achter zijn pakket moet gaan bellen!!
En misschien dat sommige personeel even een klantvriendelijke training/cursus moeten volgen.
Ik hoop dat ik mijn pakket z.s.m. binnen heb. Jammer dat UPS niet op zaterdag bezorgen! En dat ze niet aan de afspraken houden!

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPS

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPS nog niet in behandeling is genomen.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 25 april 2017 om 10:30 geantwoord

Geachte Klant,

Met vriendelijk groet,

UPS Social Media Team

Alle klachten die gemeld zijn door melanieeerhart