Klacht: niet overeengekomen betalingstermijn weekend-abonnement

op 21 maart 2016 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Ik ben eind februari 2016 gebeld voor een weekend-abonnement.
Afspraak was dat er GEEN AUTOMATISCHE incasso gegeven werd,
en dat met acceptgiro maandelijks betaald kon worden.

Onder voorwendsel dat betaling met acceptgiro WEL KON is overeenkomst tot stand gekomen :
Te meer, daar na navraag intern bij Telegraaf, werd bevestigd dat maandelijks betalen met acceptgiro WEL KON.

Tevens werd mij gevraagd om enkel mijn laatste 4 banknummer-cijfers te geven met de naam van de bank : Dit zou enkel ter verificatie zijn, er zou GEEN automatische incasso komen.

EN TOCH HEEFT DE TELEGRAAF geprobeerd om op deze slinkse wijze geld van mijn rekening te halen.
Met brieven willen ze mij nu dwingen tot afgeven automatische incasso.

Ik voel met bedrogen en opgelicht, met name door de telefoniste van de Telegraaf, :
Eva Lemmers:

GEEN

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 21 maart 2016 om 16:34 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Deuling,

Bedankt voor uw bericht.

Het spijt ons te vernemen dat er sprake is geweest van een miscommunicatie omtrent de betaalwijze bij maandelijkse betalingen.

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij getracht telefonisch contact met u op te nemen, helaas was er geen gehoor.

Volgens onze administratie heeft u daar inderdaad eerder contact over gehad met onze medewerkers die u, volgens de notities, hebben laten weten dat betalen met acceptgiro bij maandelijkse facturatie onmogelijk is.

Het spijt ons ten zeerste te vernemen dat het niet duidelijk naar u gecommuniceerd is, echter kunnen wij onze voorwaarden niet wijzigen. Dit blijft een onmogelijke kwestie; maandelijkse betalingen zijn alleen te voldoen met automatische incasso.

Wij vertrouwen erop u zo voldoende geinformeerd te hebben.

ER- De Telegraaf

Heeft op 09 juni 2016 om 16:46 geantwoord

1keer is er door telegraaf gebeld :
toezegging gehad, KWA dat ik als goedmaker een voorstel zou krijgen,
tot op heden 9-6-2016 nog geen goedmaker ontvangen kwalijke zaak, weer bedonderd.

Alle klachten die gemeld zijn door telegraaf_ad