Klacht: Niet naleven van wettelijke garantie

M1 op 23 maart 2021 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Bij de wehkamp heb ik 2 jaar geleden een bank gekocht. Na een eerste vlekje weg proberen te poetsen blijkt deze niet kleur vast te zijn. Later zie ik deze klacjt vaker bij recensies staan, jammer. Niet goed gelezen.
Anderhalf jaar later gaat de bank doorzit plekken vertonen. Mijn partner en ik wegen niet meer dan 55 en 75 kilo, onze vorige bank ging na 10 jaar zonder doorzit plekken weg. Wij staan verstelt van de slechte kwaliteit.

Na hierover contact te zoeken met de wehkamp willen zij een monteur sturen. Die beoordeeld of dit onder de garantie valt. Ondertussen staat er in de kleine lettertjes van de wehkamp dat deze bank 3 jaar lang 100% garantie heeft, maar dat doorzit plekken daar niet onder vallen.

Volgens de rijksoverheid heb ik recht op wettelijke garantie, een goed product. Dat is deze bank duidelijk niet.

Ondanks dit geheel wil de wehkamp mij mijn geld niet terug geven en vast houden aan het sturen van een expert die beoordeeld of de klacht onder de garantie valt, ook al weten we nu al dat dit niet zo is. Een expert die oordeelt dat het niet onder de garantie valt kost ook geld. U begrijpt dat ik niet nog meer geld kwijt wil zijn voor een oordeel dat nu al vast staat en in conflict is met de wettelijke garantie

- als er een monteur komt dat er zwatt op wit staat dat ik geen kosten daaraan kwijt ben omdat we beide al weten dat doorzitplekken niet onder de garantie vallen zoals wehkamp het beschrijft

- als ik mijn geld terug krijg omdat doorzit plekken na 2 jaar gebruik weldegelijk vallen onder wettelijke garantie zoals beschreven door onze overheid.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

M1

Heeft op 23 maart 2021 om 23:22 geantwoord

Er staat dat mijn klacht is opgelost, maar dat is niet het geval. Wehkamp heeft me tot noch toe uitgenodigd om mijn gegevens kenbaar te maken zodat er een gesprek over de klacht plaats kan vinden.

Daar ben ik blij mee en ik heb hier uiteraard op gereageerd, maar meekijken door een klantenservice van de wehkamp is reeds eerder gebeurt en heeft tot de inhoud van de eerder beschreven klacht geleid. Dus is er momenteel nog geen sprake van een oplossing.

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemorgen, We hebben u zojuist een mail gestuurd. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp

Reactie van de melder van de klacht M1

1 jaar geleden - Bericht van de wehkamp ontvangen: Beste mevrouw Roosen, Hartelijk dank voor uw bericht. Wat jammer dat de bank doorzit plekken vertoond en dat u niet tevreden bent over de kwaliteit. Wij hebben deze klacht nu aangemeld bij de monteur. Hij zal een afspraak met u maken om langs te komen. De monteur beoordeeld of deze klacht terecht is of niet. We zullen dit nu eerst af moeten wachten. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u reageren op deze mail. Ik wens u hierbij een fijne dag. Met vriendelijke groet, Petra Klantenservice wehkamp

Reactie van de melder van de klacht M1

1 jaar geleden - Mijn reactie daarop: Dag Petra, Ik wil op geen enkele manier meer geld kwijt zijn aan deze bank. Een monteur kost mij geld wanneer jullie de klacht alszijnde niet onder de garantie vallend verklaren. Klopt dat? Er staat in jullie eigen kleine lettertjes dat doorzit plekken niet onder de garantie vallen. Dus de monteur is enkel welkom als ik vrijgesteld wordt van kosten in welke vorm dan ook. Vriendelijke groet, Marjolein Roosen

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie. Echter wil ik u vragen om de communicatie via één kanaal te laten verlopen, zodat het overzichtelijk blijft. Heeft u uw geplaatste reactie ook gemaild naar ons? Zo ja, dan krijgt u zo spoedig mogelijk antwoord terug. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedendag, Graag ontvangen we nog een mail van deze klacht op [email protected] van daaruit kunnen we je verder helpen. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 13 september 2021 om 14:38 geantwoord