Klacht: – niet nakomen van wat ze beloven

op 06 september 2018 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Mijne heren,

Ik heb gisteren 5 september 2018 om 23:32 uur een vlucht voor 2 personen geboekt naar Valencia via Ryan air en het verschuldigde bedrag is betaald. Vandaag heb ik mijn gegevens via hun site gecontroleerd en daaruit bleek dat in de naam van mijn medepassagier op het eind van haar naam van 17 tekens een letter t teveel stond. Hoe deze fout erin gekomen is weet ik niet, maar om problemen bij de pascontrole te voorkomen moet dit dus gecorrigeerd worden.

Volgens Ryan air kan ik deze fout zelf via hun site, online binnen 24 uur herstellen. Ik heb dit vandaag diverse malen binnen 24 uur geprobeerd volgens de instructies van Ryan air. Via de knoppen ‘boeking beheren’ en daarna ’ naam wijzigen, kwam ik in het menu om dit te doen. Toen ik in het scherm zat om de fout te herstellen was ook te lezen dat ik binnen 24 uur na boeking deze kleine fouten in de naam kosteloos kan herstellen. Toen ik echter die ene t bij het gedeelte in de naam weghaalde zodat de juiste naam kwam te staan kreeg ik de melding dat daarvoor 110 euro kosten aan verbonden zijn.
Uiteindelijk zou ik 115 euro hiervoor moeten betalen. Dit is bijna net zo duur als de hele vliegreis.

Ik heb dus al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar via deze slecht werkende site die constant kuren vertoont. Ook telefonisch of via email zijn ze niet bereikbaar.

Met vriendelijke groeten

Ik ben tevreden als ze bereidt zijn om hun afspraken na te komen en deze fout dus tijdig kosteloos te herstellen zodat mijn vrouw op 4 oktober a.s. zonder problemen mee kan.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rienenbetsyvos@gmail.com