Klacht: Niet nakomen levertijd

op 14 februari 2018 over Pronto Wonen in de categorie Meubelwinkels

Wij hebben in de winkel in Roermond op 7 december 2017 een bank gekocht. In de winkel is ons door 3 verkoopsters verteld dat de bank binnen 2 tot 4 weken leverbaar was. Dit heeft mede bepaald dat wij de bank aangeschaft hebben!
Gezien dat de kerst ertussen viel, gaf de verkoopster aan dat dit eerder 4 weken dan 2 zou zijn. Voor ons een plausibel verhaal.
Alles werd bij ons ook onderstreept doordat Pronto (zelfs nu nog) op de bank adverteert met “binnen 5 weken levertijd”.

Inmiddels hebben wij vandaag (14-2-2018) de bank zelf opgehaald! Dit is maar liefst 10 weken later (min een dag).
Diverse keren met Pronto winkel in Roermond gebeld en telkens kregen wij een andere uitleg. De dames achter de telefoon hierop gewezen totdat ze het vervelend begonnen te vinden ben ik ermee gestopt (mijn bank krijg ik hierdoor niet eerder).

Als je vraagt of Pronto een klachtenlijn heeft verwijzen ze je naar de website. Zelfs daar kun je geen klacht indienen enkel een contactformulier! Erg slecht van deze landelijk opererende keten.
Wat ik nog het meest erge vindt aan dit alles is dat zelfs nu nog in de winkel geadverteerd wordt met binnen 5 weken levertijd!
Terwijl als je via de website de aankooporder doet er duidelijk bij staat verwachtte levertijd 9 weken (ja dat klopt wel).

Wij zouden tevreden zijn als wij in ieder geval erkenning krijgen dat pronto ons misleidt heeft met de levertijd (over product hebben wij geen klagen).

Of Pronto iets van attentie wil den laat ik haan hun over.
Verder vind ik dat minimaal de misleidende reclame op de kaartjes op de banken in de winkels met de tekst "in 30 kleuren slechts 5 weken levertijd" verwijderd moeten worden.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pronto Wonen over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Pronto Wonen in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door zaeijen