Klacht: Niet nakomen eigen algemene voorwaarden

op 22 januari 2014 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Onlangs heb ik een auto gehuurd bij de vestiging op Ibiza.

Aan de balie heb ik meermaals duidelijk aangegeven dat ik gebruik wil maken van het brandstofbeleid Vol/Vol, wat volgens de Goldcar algemene voorwaarden (7.C) (Inmiddels zijn de Algemene voorwaarden betreffende het brandstofbeleid gewijzigd) mogelijk is, ongeacht welk tarief voor de gehuurde auto wordt betaald. Een volle tank brandstof zou als borg betaald worden en na controle, door een Goldcar medewerker of de tank vol is, worden teruggegeven.

De man achter de balie, (NAAM WERKNEMER), heeft aangegeven dat hij hier nog nooit van heeft gehoord. Hierop bood hij aan om met het hoofdkantoor contact op te nemen en dit uit te zoeken en mij vervolgens te bellen. Dit is echter nooit gebeurd. Na 4 dagen heb ik het kantoor in Ibiza gebeld, maar zonder gehoor. Op het moment dat wij langs zijn gekomen op de vestiging, ging de heer (NAAM WERKNEMER) pas in overleg met zijn dienstdoende collega, waarna ons werd verteld dat er op Ibiza andere voorwaarden gelden. Na vraag of hij deze voorwaarden ons wilde overhandigen, vertelde hij dat hij dit niet kon geven.

Sterk verbaasd ben ik over deze gang van zaken en wil graag een oplossing voor het bovenstaande.

Het brandstofpeil bij inlevering was 7/12. Daar ik door het bovenstaande niet in de gelegenheid ben gesteld om de brandstoftank te vullen, stel ik voor dat 7/12e deel van het betaalde bedrag voor de brandstof, zonder dat de boete van € 30,- hier vanaf wordt gehaald, retour wordt gegeven, via de creditcard waarmee het hele bedrag is betaald.

Meermaals contact gehad met het hoofdkantoor van Goldcar, maar ze blijven zeggen dat zij het Vol/Leeg principe blijven hanteren, ondanks anders beschreven is.

Geld van het ongebruikte deel van de brandstof retour.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door martenjanssen