Klacht: Niet mogen reizen met arriva

op 08 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik wou de trein van 15:21 pakken van Leerdam naar Geldermalsen. Ik wou met de fiets de trein in, omdat ik bij Geldermalsen een stuk moet fietsen richting mijn werk. Dus ik druk op het knopje van de deur om naar binnen te gaan. Met mijn voorwiel half in de trein komt er een conducteur (vrouwelijk, blond, ergens in de 20) mij vertellen dat ik niet met de fiets naar binnen mag omdat het “vol” is. Heb nog gevraagd of ik de fiets mocht vasthouden, aangezien ik naar werk moet. Dit werd afgewezen. Van Leerdam naar Geldermalsen is het maar 10 minuten (2 haltes). Nu kom ik telaat op werk en mis ik geld, omdat ik niet naar binnen mocht. De optie “eerder een trein pakken” zit er niet in. Hoe kan ik nou weten wanneer het “vol” is. Had nog met een snelle blik in de trein gezien dat ik makkelijk mijn fiets kon vast houden bij de rolstoel gedeelte. Ik zou niemand hinderen, omdat er waarschijnlijk mensen in Beesd (de tussenstop) er uit zouden gaan met hun fiets. Waardoor ik daar wel mijn fiets bij de fietsgedeelte kon zetten.

Een oprechte excuses van Arriva. En iets van een tegoed, aangezien ik geld ben misgelopen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 08 juli 2017 om 16:32 geantwoord

Beste crk1996,

Wat jammer dat je niet mee kon in de trein met je fiets, omdat de steward aangaf dat het vol was. Ik kan me goed voorstellen dat je daar van baalt. Zeker als je hierdoor te laat op je werk komt en inkomen mist.

Onze stewards zijn bevoegd om bij drukte fietsen te weigeren en je door te verwijzen naar een volgende trein. Het rolstoelgedeelte is niet primair bedoeld voor het stallen van fietsen en wordt vrijgehouden voor rolstoelpassagiers.

Ik zal je klacht intern doorzetten naar de leidinggevende van de steward. De leidinggevende zal de situatie dan bespreken en evalueren met de steward.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

Voor een vergoeding kun je een claim indienen via ons contactformulier op: http://bit.ly/2rsv28K.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2qME1Pv.

^WB
Arriva Webcareteam