Klacht: Niet mee met de trein

op 29 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag, 29/08/2017, stond ik met mijn fiets te wachten op station Leerdam om met de trein naar Arkel te gaan voor mijn werk. Toen de trein er eenmaal was werd ik geweigerd. Ik was de 13e persoon met fiets en er mogen er maar 12 in. Dat snap ik, maar als ik de enige ben die er dan nog staat en ik er op het eerst volgende station uit moet voor m’n werk vind ik dat er toch wel een uitzondering gemaakt kan worden ? Ik zie het wel vaker gebeuren dat er één of twee fietsen meer mee gaan. En ik snap dat als er nog twee of drie andere fietsers stonden te wachten, ik dan niet mee mag, maar dit keer stond ik als enige nog te wachten om de trein in te gaan. Hierdoor kom ik vandaag dus te laat op mijn werk aan.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als er wat vaker ruimer naar de max. 12 fietsen regel word gekeken. Vooral nu de scholen weer zijn begonnen. Heel veel kinderen gaan met de fiets in de trein naar school, en ik heb hem echt nodig voor m'n werk.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 29 augustus 2017 om 09:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Keepingupwithanne,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het erg frustrerend als je te laat op je komt als er geen ruimte meer is in de trein.

Meer fietsen toelaten dan is toegestaan brengt ook veiligheidsrisico's met zich mee. Ik heb je reactie echter doorgestuurd naar de regio zodat hier naar gekeken kan worden. Ik hoop dat je spoedig verbetering merkt en de volgende keer met de trein mee kan.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland

Met vriendelijke groet,

^SM
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Keepingupwithanne