Klacht: Niet mee met de trein

op 29 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag, 29/08/2017, stond ik met mijn fiets te wachten op station Leerdam om met de trein naar Arkel te gaan voor mijn werk. Toen de trein er eenmaal was werd ik geweigerd. Ik was de 13e persoon met fiets en er mogen er maar 12 in. Dat snap ik, maar als ik de enige ben die er dan nog staat en ik er op het eerst volgende station uit moet voor m’n werk vind ik dat er toch wel een uitzondering gemaakt kan worden ? Ik zie het wel vaker gebeuren dat er één of twee fietsen meer mee gaan. En ik snap dat als er nog twee of drie andere fietsers stonden te wachten, ik dan niet mee mag, maar dit keer stond ik als enige nog te wachten om de trein in te gaan. Hierdoor kom ik vandaag dus te laat op mijn werk aan.

Ik ben pas tevreden als er wat vaker ruimer naar de max. 12 fietsen regel word gekeken. Vooral nu de scholen weer zijn begonnen. Heel veel kinderen gaan met de fiets in de trein naar school, en ik heb hem echt nodig voor m'n werk.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 29 augustus 2017 om 09:45 geantwoord

Beste Keepingupwithanne,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het erg frustrerend als je te laat op je komt als er geen ruimte meer is in de trein.

Meer fietsen toelaten dan is toegestaan brengt ook veiligheidsrisico's met zich mee. Ik heb je reactie echter doorgestuurd naar de regio zodat hier naar gekeken kan worden. Ik hoop dat je spoedig verbetering merkt en de volgende keer met de trein mee kan.

^SM
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Keepingupwithanne