Klacht: Niet leveren online bestelling

op 03 augustus 2017 over Lidl in de categorie Supermarkten

Online op Lidl-shop dakdragers besteld en betaald. Website vermeld 3 dagen levertijd. Goed, want dat betekent levering uiterlijk vrijdag. Mooi op tijd voor de vakantie. Echter, na 2 dagen controle van status bestelling. Bestelling nog niet onderweg, ondanks beloofde levertijd op de volgende dag. Bellen dus. Lidl-medewerker geeft aan dat de status niet goed is en zegt toe aan oplossing te gaan werken via collega. 1 dag later geen update van Lidl. Maar weer bellen. Andere Lidl-medewerker wijdt het probleem aan DHL. We moeten met hen bellen (!).
(Vraag terzijde: waarom moet je als klant ZELF bellen naar een businesspartner van Lidl, wanneer zij het probleem veroorzaken? Lidl en DHL zouden daarvoor met elkaar een klantgerichte oplossing moeten inrichten)
Volgende dag bellen met DHL. Medewerker legt situatie uit en dit betekent dat we “van het kastje naar de muur wordt gestuurd”. Het probleem ligt bij Lidl. Dus … Bellen om een derde medewerker aan de lijn te krijgen. Situatie uitgelegd, gevraagd om het probleem voor mij op te lossen. Temeer omdat de te late levering het vertrek van de zomervakantie in gevaar brengt. Zonder dakdragers geen dakkoffer. Zonder dakkoffer geen bagage … In plaats dat Lidl een procedure heeft om deze fouten van hun kant (toegegeven door de callcenter medewerker, ik zal haar niet niet openbaar noemen) op te lossen. Moet ik geduld hebben en wachten tot na het weekend. Echter, ook dan kan de medewerker mij niet expliciet duidelijk maken wanneer Lidl mij wél een oplossing gaat bieden. Alles ligt niet bij haar, maar bij een collega. Zij heeft niet de bevoegdheid om verder iets te doen? Hoezo geen bevoegdheid? Lidl wil toch ook tevreden klanten? Heeft Lidl mij met het niet leveren en mij niet vertellen wanneer het wel opgelost is, tevreden gemaakt? Nee!! Dus dan moet zo’n medewerker toch een procedure in werking kunnen stellen, waarmee ze mij helpt en zo het probleem oplost? Maar nee, Lidl int een online bestelling, maakt in haar proces fouten, geeft deze toe, maakt excuses, maar …. Biedt geen oplossing! Do I need to day more? Lidl kan nog alles leren over customer centricity!
Tot slot, omdat ik op tijd de dakdragers nodig heb voor de vakantie, heb ik voor veel mer geld nieuwe moeten kopen! U begrijpt mijn klacht.

Ik ben tevreden wanneer:
1. Lidl mijn bestelling per direct annuleerd (kon nl. ook niet bij de medewerker) en mij het geld per ommegaande terugstort;
2. Lidl mij persoonlijk belt of mailt, mij excuses aanbiedt én daar ook een gebaar bij maakt. Het gaat me niet om de grootte van het gebaar, maar om het feit dat men een gebaar maakt en niet alleen een loos excuus geeft;

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 03 augustus 2017 om 08:38 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Lidl levert slechte service