Klacht: Niet (juist) geinformeerd over het aanmelden van BKR registratie (restschuld woning)

op 07 april 2016 over SNS Bank in de categorie Banken

Bij verkoop van de woning is er een restschuld ontstaan. Deze restschuld kon volgens de intermediair meegenomen worden bij de aankoop van de volgende hypotheek (aanschaf nieuwe woning). Enkele maanden na verkoop van de woning krijg ik een brief van BLG dat er een BKR registratie is aangevraagd voor het openstaande bedrag. Na directe betaling van het bedrag ben ik geconfronteerd worden met een BKR registratie die niet teruggedraaid kan worden. Ik heb BLG wonen benaderd over de ontbrekende communicatie voordat de BKR is aangevraagd, maar ik word niet naar tevredenheid geholpen.

Terugtrekken van de BKR registratie zodat er geen problemen zijn bij het aanvragen van een nieuwe hypotheek. Momenteel is er een herstelcode zichtbaar voor meerdere jaren welke negatief werkt bij het aanvragen van een nieuwe hypotheek.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door SNS Bank in behandeling genomen

Bericht van SNS Bank

1 jaar geleden - Beste Arthur, Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je ontevreden over BLG Wonen bent. Via deze weg nemen wij geen klachten in behandeling. Je klacht mag je rechtstreeks bij BLG Wonen indienen via het klachtenformulier op de website: https://www.blg.nl/klantenservice/klachtenprocedure.html. Daar nemen ze je klacht snel in behandeling en zoeken ze vervolgens naar de juiste en gepaste oplossing. Zo behandelen ze elke klacht gelijkwaardig. Dank voor je begrip. Groet, SNS Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door abeckers