Klacht: Niet in de trein passen

op 10 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,

De machinist is 1 halte (Sliedrecht baanhoek) al voorbij gereden door de drukte in de trein. (Hoorde ik van een mede passagier)
Hierna bij station stadspolders ook niet alle passagiers kunnen bedienen om in te stappen.
Er bleef nog een groep van 40 mensen staan die niet de trein in paste. Waaronder ik.
Nu is het om 7:44 best druk en willen de gemeenten en bedrijven dat je gebruikt maakt van het OV. De drukte is bekend bij Arriva en wekelijks zo.
Dit kan ook maar dan wel als Arriva wel met 2 treinstellen rijden zodat ook de passagiers die bij de laatste halte van de rit in willen stappen nog wel mee kunnen met de trein.
De machinist was niet al te vriendelijk en druk aan het gebaren dat het echt niet kan en de deuren gingen sluiten.

Ik hoop dat deze klacht wel opgepakt wordt en dit niet vaker meer voor gaat komen.
Klachten zelf kunnen lastig ingediend worden op de site vab Arriva zelf.

Ik ben tevreden als elke reiziger mee kan met de trein en wanneer Arriva ook zorgt voor een 2e treinstel.
Dan begrijpen de meeste reizigers ook dat Arriva er zelf veel aan probeert te doen om deze situatie te voorkomen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 september 2018 om 08:33 geantwoord

Beste K de Bruin,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt op een trein traject van Arriva. Ik kan me voorstellen dat je hier niet tevreden over bent.

Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de bus- en treintrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materiaal, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden.

We verdelen al ons beschikbare materieel zo optimaal mogelijk en zoveel als mogelijk passend op het aanbod van reizigers in de spits. Op de drukke tijden hoogste frequentie en langste treinen dus. En natuurlijk monitoren we elke dag weer hoe en of dat goed gaat. Helaas is het hierdoor niet altijd mogelijk om langere treinen in te zetten.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.comArrivaNederland

^Jessica
Medewerker klantenservice Arriva