Klacht: Niet gender neutraal willen meedenken

Tineke12345678 op 30 augustus 2021 over Lucardi in de categorie Juweliers

Beste,

Vorige week ben ik met een cliënt bij Lucardi geweest. De cliënt zit zin een transgender traject. Hij wilde voor zichzelf wat vrouwen sieraden aanschaffen. Dhr. vroeg nadat hij iets moois had gezien aan de verkoopster of ze die ook in zijn maat hadden. De verkoopster verwees Dhr. direct naar de mannen vitrine en zei dat dit voor dames was. Ik vroeg haar om gender neutraal mee te denken. Ze verwees nog maals naar de mannen vitrine Haar blik was zeer afwijzend en neerbuigend. Ik vond dit heel confronterend. Kan Lucardi hier iets over terug krijgen

groet Tineke Harteveld ( Middin )

een Excuus aan Dhr. vind ik op zijn plaats

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lucardi

Bericht van Lucardi

1 jaar geleden - HI Tineke, wat vervelend dat je een vervelend ervaring hebt gehad in één van onze Lucardi winkels. Excuses hiervoor, dat is uiteraard niet de bedoeling. Bij Lucardi helpen we iedereen met alle liefde. We vinden het dan ook erg jammer dat je dit gevoel niet hebt gekregen. Nogmaals onze excuses hiervoor. Mocht je hier nog vragen over hebben, dan mag je altijd contact met ons opnemen. We denken met alle liefde mee. Liefs, Lucardi

Reactie van de melder van de klacht Tineke12345678

1 jaar geleden - Dank voor jullie antwoord. Ik vind de afhandeling erg matig, geheel onpersoonlijk Een kaart naar Dhr. om hem wederom te verwelkomen in de winkel waar hij passend wordt bejegend zou op zijn plaats zijn na een discriminerende afwijzing. Groet Tineke Harteveld

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lucardi nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tineke12345678