Klacht: Niet gemaakte kosten in het buitenland

op 06 september 2018 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Op het vliegveld in Instanbul had ik mn roaming nog aan. Ik kreeg na 10 minuten pas een sms dat er extra kosten verbonden zaten aan internet daar, terwijl Instanbul in Europa (en Azië) ligt. Ik had toen snel mn roaming uitgedaan nadat ik een berichtje kreeg dat ik 8 euro over mn bundel was gegaan. Een paar dagen later in Indië kreeg ik middernacht opeens een sms’je dat ik 40 euro over mijn bundel was, terwijl ik geen data roaming aan had staan en niet eens op mijn telefoon zat.

Als ik het niet hoef te betalen

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

3 maanden geleden - Beste T. Blijboom, Bedankt voor uw bericht. U geeft in uw bericht aan buitenbundelkosten te hebben gemaakt tijdens uw aankomst in Istanbul. Wanneer u de lopende datasessie's niet afsluit en in een land komt dat in zone 2 valt, worden er direct buitenbundelkosten in rekening gebracht. Zodra de datasessie's worden afgesloten zijn de daadwerkelijk gemaakte kosten pas zichtbaar. Istanbul ligt zowel in Europa als Azië, echter valt dit onder zone 2 zoals teven op onze website zichtbaar is. De kosten zijn terecht in rekening gebracht. Met vriendelijke groeten, Astrid | Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door Tblijboom