Klacht: niet geleverde fiets

op 21 juli 2020 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Beste Fietsenwinkel.nl,

Hierbij mijn klacht. Ik heb bij jullie op 10 mei 2020 een e-bike type: Brinckers Baxter HM8 gekocht met het prijskaartje van 1819,00,-.
Vanwege de corona was mijn voornemen om in de mooie lente en zomerdagen te gaan fietsen naar werk, school en lekker naar het strand.
De levertijd was 2 tot 3 weken dus de fiets zou worden geleverd op de dinsdag in week 23 (1 juni). Tot mijn grote verbazing en ik moet eerlijk zeggen ook een beetje tot mijn verdriet heb ik op 21 juli (bijna twee maanden later) nog steeds mijn fiets niet ontvangen. Ik ben op zijn zachts gezegd heel teleurgesteld in jullie handelen.

Ik wil hier in chronologische volgorde vertellen wat jullie mij beloven en waar jullie helemaal niks van nakomen.

• 5 juni: mail ik jullie of jullie al enig idee hebben wanneer ik mijn fiets ontvang? Aangezien ik de fiets al zou moeten hebben. Waarop ik pas na een reminder op 13 juni een antwoord kreeg met de verwachting dat alles volgende week binnen is en het dan z.s.m. doorzetten naar de transporteur Quickspeed.
• 19 juni: update bestelling: verwacht wordt dat de bestelling compleet is in week 28 (week van 6 juli).
• 29 juni: wederom een mail gestuurd met de vraag waar mijn fiets bleef omdat mijn vriendin exact dezelfde fiets had besteld (en ook nog eens een week later) en deze wel al afgeleverd heeft gekregen op 22 juni.
• 30 juni: reactie fietsenwinkel: alles is binnen op de mand en kettingslot na, verwacht wordt dat de fiets 10 juli aan de leverancier wordt overgedragen en vervolgens binnen enkele dagen bij u geleverd wordt. Jullie gaven ook aan om de mand en slot uit de order te halen want dan zou de fiets eind van de week (3juli) al over worden gedragen. Ik heb direct op dezelfde dag gemaild en aangegeven dat de accessoires uit de order kunnen worden gehaald. Alles om de fiets zo spoedig mogelijk in mijn bezit te hebben.
• 11 juli: jullie gemaild dat ik nog steeds niks gehoord heb op de vraag waar mijn fiets blijft?! Geen reactie van jullie.
• 15 juli: wederom jullie gemaild met de vraag of ik nog antwoord krijg en waar mijn fiets blijft?
• 16 juli: reactie van jullie dat de bestelling compleet is terwijl jullie op 30 juni al aangaven dat de fiets er was. De fiets was nu echt rijklaar in Rijswijk en gaan jullie nu aanmelden bij Quickspeed. Zij zullen na aanmelding binnen 5 dagen contact met mij opnemen.
• 20 juli: bericht Quickspeed: de fiets wordt bezorgd tussen 8:00 en 10:00. Ik heb besloten om een hele dag vrij te nemen om de fiets in ontvangst te nemen en gelijk een stukje te kunnen fietsen.
• 21 juli: op tijd mijn wekker gezet want mijn fiets komt na 11 weken dan eindelijk binnen! Maar wat schetst mijn grote verbazing en frustratie, om 11:00 nog steeds geen fiets. De leverancier Quickspeed neemt de telefoon niet op, vervolgens fietsenwinkel.nl (gesproken met D.) zij gaf aan dat de fiets rijklaar was in Rijswijk en dat we Quickspeed konden bellen om te vragen naar de planning vandaag. Quickspeed wederom gebeld Salvester (directeur) en hij gaf aan dat zij op zaterdag 18 juli bericht kregen dat de fiets rijklaar was, terwijl tegen mij gezegd was door fietsenwinkel.nl dat de fiets al op 16 juli rijklaar was. Quickspeed gaf aan dat de fiets ingepland stond op 21 juli (vandaag) en is in Rijswijk langs gegaan maar de fiets stond niet klaar volgens Quickspeed. Kortom: ik heb nog steeds geen fiets ontvangen.

Jullie komen geen enkele afspraak na en jullie zeggen maar wat om mij aan het lijntje te houden. We praten hier niet over een pakje boter maar over een fiets van bijna 2000 euro die ik heb gekocht van mijn zuurverdiende spaarcentjes. Na weken lang rond mailen en heel veel frustratie ben ik nog geen steek verder.

Ik verwacht geen sorry en excuses meer maar een (financiële) compensatie van jullie want deze manier van handelen en communiceren gaat echt nergens over. Ik ga dit tevens delen op de klachtensites en op sociale media. En die mooie nieuwe e-bike daar is de lol al lang vanaf voordat ik hem überhaupt in mijn bezit heb.

Voor mij helaas 1 keer bij jullie maar nooit meer! Wat een aanfluiting tegenover een klant.

Nomie Gijsman

Als de fiets afgeleverd is in goede staat en er een compensatie is gedaan.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenwinkel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door N. Gijsman