Klacht: niet geboekte reis

op 27 augustus 2017 over Vakantiediscounter in de categorie Reizen Algemeen

In het weekend van 8-9 juli boeken wij bij vakantiediscounter een last-minute reis met vertrekdatum 21 juli.
In de week daarna krijgen wij een mail van vakantiediscounter dat zij nog geen definitieve bevestiging van de reisorganisatie Alltours X hebben ontvangen voor de reis en dat zij nog wachten op bericht dat de reservering goed geboekt staat. Meermaals bel ik en mail ik omdat ik niet gerust ben of alles wel in orde gaat komen. Steeds wordt gezegd dat het wel goed zal komen en dat we zo snel mogelijk antwoord krijgen.
Pas op 14 juli (één week voor vertrek!) krijgen wij bericht dat de reis wegens een mislukte boeking is geannuleerd.
Men vraagt ons om te kijken naar een andere vakantie die ons nog zou aanspreken. We doen een voorstel voor een vakantie in dezelfde plaats in Kreta maar dit hotel was iets duurder. Wij vragen of we deze reis dan kunnen krijgen voor de betaalde prijs maar dit wordt geweigerd. Er wordt dan voorgesteld dat men ons het betaalde bedrag terugbetaalt.
Eerst wil men ons ook nog niet alles terugbetalen. Er wordt €158.88 afgehouden met de volgende melding: Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten dan kunt u bij uw verzekeringsmaatschappij navragen of de annuleringskosten vergoed worden.
Na een boze mail dat het niet ik ben die geannuleerd heeft (zij hebben geannuleerd!) wordt alsnog het hele bedrag terugbetaald.
We hebben dan maar bij een andere reisorganisatie geboekt. Intussen was het minder dan een week voor vertrek, was de keuze zeer beperkt en waren we genoodzaakt een duurder hotel te boeken.
We hebben van vakantiediscounter geen enkele tegemoetkoming gehad!!!

Graag hadden wij een financiële tegemoetkoming. Ik begrijp niet waarom dat niet gebeurd is door ons voor dezelfde prijs het andere hotel aan te bieden. Dit was niet klantvriendelijk.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantiediscounter

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vakantiediscounter nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Linda Van Driel