Klacht: Niet functionerende printer mag niet retour

op 31 mei 2016 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik heb online een printer gekocht. Kreeg vanaf het begin de software en drivers niet geïnstalleerd. Meteen gemeld aan BCC, verwezen me door naar Epson. Epson kreeg ’t ook niet opgelost. Verwees me door naar Mircosoft. Microsoft verwees me door naar Epson omdat het duidelijk een Espon probleem is. Epson ging het naar 2de lijns doorspelen. Hier ging allemaal weken overheen. Ben inmiddels zelf zo’n 60 uur bezig geweest de plug en play printer aan de praat te krijgen, zonder resultaat.
Zowel BCC als Epson hebben gezegd dat ik ook na het verstrijken van de retourtermijn van 2 weken de printer nog terug kon sturen, omdat ik het probleem meteen gemeld heb en de priner zgn. ‘Dead on Arrival’ was. Na 5 weken heb ik nog steeds een printer die het niet doet, dus verzocht BCC hem terug te sturen. BCC neemt hem echter niet meer terug omdat het retourtermijn is verstreken. Als de printer het niet doet kan ik hem in de winkel ter reparatie aanbieden. Dus moet ik een online gekocht artikel naar winkel brengen, terwijl het een mega doos is die niet kan tillen. En de printer is niet stuk maar de software communiceert niet met de printer.
Ik zit nu met een printer van 130,00 die het niet doet…… En BCC doet er niets aan!!! Terwijl ze mondeling gezegd hebben dat ik ‘m ook later nog terug kon brengen. Dagen met BCC aan het mailen geweest, maar blijven bij hun standpunt.

Als de printer functioneert (via Wifi via mijn laptop om te printen en scannen).
Of als ik mijn geld terug krijg voor het apparaat.
En een vergoeding voor al uren die ik er tevergeefs en nutteloos heb ingestopt!!!!

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 02 juni 2016 om 14:38 geantwoord

Beste heer/mevrouw Alberda Mickela,

Vervelend dat het niet wil lukken met de Epson.
N.a.v. uw eerdere klacht op facebook, heeft mijn collega op 21-5 een ruiling voor u aangemaakt.
Met het casenummer mag u naar een BCC filiaal voor verdere afhandeling.
Excuses voor het ongemak.

Mieke
BCC
... ... .. .. .. .. ... ...

Heeft op 02 juni 2016 om 15:56 geantwoord

Het filiaal kan dit probleem ook niet oplossen!! Wat zouden zij er aan moeten en kunnen doen?
En hoe krijg ik die enorme printer in mijn eentje bij het filiaal. En ik kan die enorme doos niet in mijn eentje dragen. Dit is geen oplossing maar afschepen.Ik werk overdag. Moet ik er dan ook nog eens vrij voor gaan nemen? En 30 km gaan rijden??? Parkeergeld betalen????
Ruilen voor een andere Epson printer die ook geen verbinding krijgt???

Dit is geen oplossing maar afschepen!!!! En het probleem bij de klant leggen!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door M.M. Alberda