Klacht: Niet besteld product terug gestuurd, nu 3e aanmaning

op 29 december 2017 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

In maart heb ik geprobeerd een product te bestellen bij Otto. Na 3 maanden bleek het niet leverbaar, waardoor mijn bestelling werd geannuleerd. Ik kreeg het aanbod om op de ‘hou mij op de hoogte lijst’ gezet te worden, zodat ik bericht zou krijgen als ik het product weer kon bestellen. Zo gezegd, zo gedaan, dacht ik.

Eind augustus kreeg ik opeens het product thuis gestuurd en kort daarna een betalingsverzoek. Telefonisch de situatie uitgelegd, product terug verzonden. Drie weken daarna kreeg ik een tweede betaalverzoek – weer gebeld; Otto heeft 1 maand nodig om retourzendingen te verwerken. Vreemd, dacht ik, maar dat kan. Er werd mij verzekerd dat hoe het tot nu toe was gegaan natuurlijk niet de bedoeling was en dat het vervelend voor mij was.

December; derde betaalherinnering, ditmaal met extra rente, en het verzoek het bedrag binnen een week over te schrijven of anders zou het worden overgedragen aan een incassobureau met de vermelding dat ik dan een BKR notering zou krijgen.
Nu 5 dagen later, 4 keer gebeld waarbij 3 van de 4 medewerkers weer net een ander verhaal hadden. de ‘betalingsverplichting’ is nu uitgesteld voor 4 weken en ik ben nu aan het afwachten op een formulier waarmee ik de verzendbewijs van POSTNL kan toevoegen.

Ik hoop dat deze ellende na 10 maanden eens een keer kan worden afgesloten voor een product dat ik dus nooit heb besteld.

Dit vind ik zeer klantonvriendelijk, al helemaal voor iemand die dus niet eens klant is.

Ik wil dat Otto de betalingsverzoeken stopzet.
Ik wil dat Otto excuses aanbiedt voor alle moeite, energie en inmiddels tranen die dit fiasco van 2017 mij heeft gekost.
Ik wil dat Otto de gemaakte telefoonkosten terugbetaald.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 29 december 2017 om 08:28 geantwoord

Heeft op 30 december 2017 om 13:40 geantwoord

Er is geen oplossing geboden. Er is overigens ook nauwelijks een reactie gekomen, verder dan \"excuses voor het ongemak\" wat volstrekt tekort schiet gezien de huidige situatie.
Otto gaat nu een onderzoek starten bij Postnl, waarbij ik opnieuw \"in de wacht\" wordt gezet. Ik heb een verzendbewijs van de retournering. Het lijkt mij dat de kous dan hiermee af moet zijn voor mij als \"klant\". Wat Otto en Postnl verder doen, lijkt mij niet iets waar ik op hoef te wachten want:
1. Ik heb het product nooit besteld
2. Ik heb geen toestemming gegeven het product naar mij toe te sturen
3. Ik heb alle mogelijke stappen genomen om deze fout van Otto recht te zetten aan mijn kant, iets dat al vreemd is denk ik
4. Ik heb het product terug gestuurd
5. Ik ontvang nu dreigementen vanuit Otto

Het zou toch niet zo moeten zijn dat ik nu geld moet ophoesten zodat ik geen BKR notering krijg terwijl ik dus nooit iets heb besteld en zelfs het product heb terug gestuurd?

Alle klachten die gemeld zijn door Ontzettend Ontevreden Otto Klant