Klacht: niet accord met eind nota.

op 18 maart 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik heb 25 Januari 2017 Jaarnota van Oxxio gekregen.Ik moet bijbetalen 330 euro.Na telefonishce gesprek termijbetaling geregeld.Van af 9 maart ben ik overgestaap naar Essent,ik krijg geen opzegboete want bij oxxio flexibele contract.Na 6 weken 17 maart 2017 krijg ik alweer hoger eindnota 294,14 euro min gebrachte termij bedragen 148 ero.Ik moet bijbetalen 146,14 euro.Ik geloof nieks van op zo korte termijn grote bedrag gekomen.Ik vind dat vreemde verhaal,ik ben gewoon opgelicht.

Ik wil oploosing eindnota verrekenen met Jaarnota die ik nog moet betale.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 20 maart 2017 om 15:33 geantwoord

Beste Magomed,

Ik heb je klacht gelezen en in behandeling genomen. Jammer om te zien dat je bent overgestapt! Ik kan je geruststellen; wij doen niet aan oplichting. Ik heb de eindnota ook nog voor je gecontroleerd. Deze is gebaseerd op de werkelijke meterstanden en correct opgebouwd.

Wel is het zo dat als je overstapt tijdens of net na een winterperiode, de eindnota altijd wat hoger uitvalt. Dit komt omdat je in de wintermaanden zo'n 70% van het totale energieverbruik afneemt. Je betaalt iedere maand eenzelfde termijnbedrag. In de wintermaanden is dat termijnbedrag te laag in vergelijking met je verbruik. In de zomermaanden andersom. Dan betaal je maandelijks eigenlijk meer dan je verbruikt. Dit houdt elkaar over een heel jaar gezien in evenwicht. Stap je echter tijdens of net na de wintermaanden over, heb je nog relatief weinig aan termijnbedragen betaald, maar wel relatief veel verbruik gehad. Hierdoor ontstaat dan vaak een bijbetaling.

Ik hoop dat ik hiermee de totstandkoming van de bijbetaling duidelijk aan je heb toegelicht.

Robin, medewerkster Oxxio

Alle klachten die gemeld zijn door Magomed Basir Nalgiev