Klacht: Niemand op 1 lijn

op 13 juli 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik ben een mbo4 opleiding gestart en door omstandigheden een betaling achterstand opliep wat een blokkade op online campus veroorzaakte. Kan gebeuren maar niet iedereen kan zomaar alles op een presenteer blaadje presenteren zoals LOI dat wilt.
Ten tweede was er gezegd dat je een bepaalde module afgerond moest voordat je kon beginnen met stage. Ik had alvast gezocht en van hun mocht ik meteen beginnen. (Dit was toen ik net gestart was en nog geen blokkade had)Dus ik LOI op gebeld met de vraag kan ik niet al eerder beginnen en ervaring op doen aangezien ik naast de opleiding ook nog 5 dagen werk. Was geen probleem zijn diegene aan de telefoon, zolang de praktijk overeenkomst maar getekend werd en opgestuurd. Dus ik dat netjes gedaan zo snel mogelijk! Nooit meer wat van gehoord dus ik denk prima. Nou heeft me stage mij een BBL contract aangeboden en ik bel LOI op om te vragen of dat gewoon mag. Krijg ik te horen dat ik helemaal geen stage mag lopen omdat ik die module niet heb en die module kan ik nu niet maken vanwege die blokkade. Maar de een zegt dat en de ander zegt dit. Puntje bij paaltje moest ik maar met afdeling credit contact opnemen en hopen dat hun een oplossing hebben. En om het nog erger te maken wou ik een tijd terug stoppen met de opleiding vanwege de omstandigheden en dan kon het niet omdat ik alle boeken al binnen had… Staat nergens in de regels dat je niet mag stoppen als je je boeken al hebt.. ik kan ze toch gewoon terug sturen helemaal als ik een groot deel nog niet eens uitgepakt heb! En als ik een deel moet betalen prima geen probleem maar nu moet ik alle schoolgeld betalen terwijl ik wil stoppen… Er is mij zelfs geadviseerd om een advocaat in te schakelen. Ik hoop dat het zonder geregeld kan worden maar als het moet dan moet het maar.

Ik mijn stage door kan laten gaan of per direct stoppen zonde het volledige lesgeld te moeten betalen dus alleen de achterlopende rekeningen maar niet het nieuwe jaar. Het liefst gewoon per direct beëindiging zonder gezeur en gezeik.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 24 juli 2018 om 11:35 geantwoord

Goedemorgen Femke,

Bedankt voor je bericht!

Wat jammer om te lezen dat je wegens een betalingsachterstand geen toegang meer hebt tot de digitale leeromgeving.

Graag gaan we voor je na wat wij in deze situatie voor je kunnen betekenen. Wil je zo vriendelijk zijn om een e-mail te sturen naar finadm@loi.nl onder vermelding van je cursistennummer. De afdeling Creditmanagement zal dit verder oppakken.

Daarnaast is het belangrijk om te weten wanneer je contact met ons hebt gehad omtrent de stage en starteisen hiervan. Dan kunnen wij nagaan wat er tijdens dit gesprek besproken is. Wil je deze informatie ook vermelden in de e-mail?

Daar het verdere contact verloopt per e-mail via de afdeling Creditmanagement sluit ik je bericht op dit kanaal.

Sharon, LOI Webcare

Heeft op 07 augustus 2018 om 13:28 geantwoord

Ik heb nog steeds geen antwoord op me vraag.. het enige wat ik wil is een handtekening voor een BBL contract op mijn stage maar vanwege de blokkade helpen ze me nergens meer bij! Hallo ik ben volgens mij nog steeds een leerling dus wil ik graag vriendelijk behandeld worden.. die ene handtekening zodat ik ervaring op kan doen!! Meteen neergezet als wanbetaler door de telefoon! Ik snap dat het mijn eigen schuld is maar het feit dat ze me letterlijk nergens bij willen helpen of iets anders is echt onmenselijk!

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Femke, Bedankt voor je reactie! Ik begrijp dat het vervelend is dat je nu niet kan starten met de stage. Helaas kan ik wegens de betalingsachterstand via deze weg niets voor je betekenen. Daar het dossier bij de afdeling Creditmanagement in behandeling is. Ik verzoek je vriendelijk om contact met hen op te nemen via e-mailadres finadm@lloi.nl. Je kan een verzoek tot coulance indienen. Het kan namelijk zijn dat je gegronde redenen hebt voor de opgelopen betalingsachterstand. Wellicht is het dan alsnog mogelijk om een handtekening op de stageovereenkomst te plaatsen. Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen. Met vriendelijke groet, Sharon, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Femmsie

1 maand geleden - Dit heb ik al meerdere keren gedaan maar ze kunnen niks voor me betekenen omdat het geblokkeerd is. Ik betaal netjes op tijd nu dus kan die ene handtekening er nu gewoon niet even af? Je word zo wel gedemotiveerd om na de betalingen alsnog verder te gaan..

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Femke, Bedankt voor je reactie! Uit contact met de afdeling Creditmanagement begrijp ik dat je graag wenst dat wij een BBL contract ondertekenen. Zo’n dergelijk contract ondertekenen wij niet, daar wij alleen derde leerweg opleidingen bieden. Wij ondertekenen enkel de Praktijkovereenkomst uit het portfolio in de Campus. Deze overeenkomst kunnen wij pas ondertekenen als de betalingsachterstand is voldaan. Ik ga ervan uit je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen. Met vriendelijke groet, Sharon, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Femmsie