Klacht: Net gekocht topdekmatras niet te retourneren

op 28 september 2016 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Vanmiddag heb ik een topdekmatras gekocht bij de lokale Leenbakker. Bij aankomst thuis bleek deze helaas te breed (140cm ipv 120), omdat ik zelf ervan overtuigd was dat mijn bed 140cm breed was. We hebben toen grote moeite gedaan om het matras direct weer te verpakken, maar dit lukte natuurlijk helaas niet ivm de vacuum toestand wanneer het nog in het plastic zit. Met wat touwtjes en het originele plastic toch ingerold en terug naar de winkel gegaan. Eenmaal daar werd de filiaalmanager erbij gehaald die ons vertelde dat hij het niet terug kon nemen omdat het niet meer in de originele verpakking zat. Nee, dat is nogal logisch als wij thuis geen enkele manier hebben om een matras vacuum kn plastic te verpakken. De winkel zou hem dan als 2e hands voor 50% van de prijs (voor €100,-) moeten verkopen en dat zou ons dus ook €100,- kosten.

Dit is toch eigenlijk belachelijk? Ik vind het gek dat er niets met de leverende fabriek geregeld kan worden zodat het weer in het plastic getrokken kan worden en opnieuw verkocht kan worden. Of desnoods een juiste maat matras goedkoper aanbieden als een klein teken van goede service. Ik kom voorlopig niet meer bij Leenbakker.

Leenbakker neemt de topdekmatras voor hetzelfde geld terug, ondanks dat deze zich niet meer in de originele verpakking bevindt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Leen Bakker

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Leen Bakker nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Leen Bakker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Gerben0811