Klacht: Smaak 3 in 1

op 21 juli 2019 over Nestlé in de categorie Voedingsmiddelen en dranken

Wij zijn al jaren grote fan van deze koffie. Toen deze nog niet in Nederland verkrijgbaar was maakten wij daar in Thailand voor het eerst kennis mee en waren gelijk verkocht. Nu is sinds kort de smaak volgens Nescafe verbeterd. Daar zijn wij het totaal niet mee eens. Deze versie is geheel anders van smaak en er blijft veel drab aan de kopjes hangen.
Graag zouden wij de oude 3 in 1 koffie weer terugzien.

Wij zijn pas weer tevreden als de oude versie van deze 3 in 1 koffie weer terugkeert.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nestlé over deze klacht.

Bericht van Nestlé

8 maanden geleden - Beste Marianne,Bedankt voor je berichtje. Nescafé 3in1 heeft een inderdaad een andere receptuur en een nieuwe verpakking. Wat is er verandert aan de receptuur? De nieuwe Nescafé 3in1 gebruikt een andere technologie: De koffie en creamer worden in liquid vorm met elkaar gemengd en daarna gesprayd ried (dit is een techniek om oploskoffie te maken). Doordat de koffie en creamer in liquid vorm worden gemengd ontstaat er een versere koffie en melk smaak! Hierdoor ziet de poeder van Nescafé 3in1 er ook lichtbruin uit i.p.v. wit met zwarte koffie stukjes zoals bij de oude versie van de 3in1. Tot slot zit er in onze vernieuwde variant 2,2% minder suiker.Voordat wij een nieuwe variant introduceren, laten we deze altijd testen door consumenten. Bij de meerderheid van de testers viel onze nieuwste innovatie in de smaak.Het spijt me te horen dat de smaak toch tegenvalt. We zullen dit doorgeven aan onze productontwikkelaars en de marketingafdeling. Mochten er veel vergelijkbare reacties over binnenkomen, dan zou de receptuur aangepast kunnen worden in de toekomst.Hopelijk is met het bovenstaande het één en ander toegelicht. Heb je verder nog vragen? Mail ons dan gerust. Je kunt ook bellen of een bericht sturen via de Nescafé-Facebookpagina.Hartelijke groet, Sylvia, NESTLE TEAM

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nestlé in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nestlé een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nestlé

Heeft op 22 juli 2019 om 10:31 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door heinenmarianne