Klacht: Nescafé latte macchiato veel te zoet

op 01 februari 2020 over Nestlé in de categorie Voedingsmiddelen en dranken

Onlangs kocht ik nescafé Latte Macchiato, om uit te proberen. Ik hou erg van latte macchiato. Maar de smaak van deze poederzakjes is mierzoet! Veel en veel zoeter dan de latte macchiato die in de horeca wordt geserveerd. En aangezien ik geen suiker in mijn koffie of thee drink, was dit dure product dus een enorme tegenvaller.
Als je je nescafé latte (of cappuccino) zoeter wilt, kun je er toch zelf suiker aan toevoegen?
Daarnaast: hoe kan het dat in deze tijden, waarin gezondheid en minder gebruik van suiker zo centraal staat, de oploskoffieproducten met melk nog steeds zo zoet zijn?

Wanneer er geen suiker meer wordt toegevoegd aan de oplosproducten met melk (latte, cappuccino enz.).

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nestlé over deze klacht.

Bericht van Nestlé

1 maand geleden - Bedankt voor je bericht waarin je vraagt om meer informatie over suiker in onze producten. Natuurlijk help ik je graag verder.Verlagen van het suikergehalte in onze producten We werken continue aan het verbeteren van de voedingswaarde en smaak van onze producten. Dit gebeurt stapsgewijs waarbij het streven is om de smaak zoveel mogelijk te behouden. Ook kan suikerverlaging invloed hebben op andere productkenmerken, zoals de textuur van een product. Het nemen van te grote stappen zou ertoe kunnen leiden dat mensen zelf weer suiker gaan toevoegen, dus ook het wennen aan een lager suikerniveau is een deel van het proces.We baseren onze voedingscriteria op wetenschappelijke en volksgezondheidsaanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en andere internationale en nationale autoriteiten. We blijven het suikergehalte in onze voedingsmiddelen en dranken zo snel mogelijk verminderen.Natuurlijk geven we je feedback hierover door aan onze marketingafdeling.

Bericht van Nestlé

1 maand geleden - Beste Ingrid,Bedankt voor je bericht waarin je vraagt om meer informatie over suiker in onze producten. Natuurlijk help ik je graag verder.Verlagen van het suikergehalte in onze producten We werken continue aan het verbeteren van de voedingswaarde en smaak van onze producten. Dit gebeurt stapsgewijs waarbij het streven is om de smaak zoveel mogelijk te behouden. Ook kan suikerverlaging invloed hebben op andere productkenmerken, zoals de textuur van een product. Het nemen van te grote stappen zou ertoe kunnen leiden dat mensen zelf weer suiker gaan toevoegen, dus ook het wennen aan een lager suikerniveau is een deel van het proces.We baseren onze voedingscriteria op wetenschappelijke en volksgezondheidsaanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en andere internationale en nationale autoriteiten. We blijven het suikergehalte in onze voedingsmiddelen en dranken zo snel mogelijk verminderen.Natuurlijk geven we je feedback hierover door aan onze NESCAFE marketingafdeling.Groeten, NESTLÉ TEAM

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Nestlé in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nestlé een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nestlé

Heeft op 04 februari 2020 om 15:10 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door I.N. K.