Klacht: Nee Nooit Neckermann Nemen!

op 30 juni 2015 over Neckermann Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Reis naar Side in Turkije geboekt met Neckermann. Om te voorkomen dat we voor onaangename verrassingen komen te staan met hotel en vliegmaatschappij boeken we bij een gedegen reisburo. We willen absoluut niet met een Turkse maatschappij vliegen en willen voorkomen dat we uiteindelijk in een ander hotel komen dan onze vrienden. De reis is hierdoor €225,- duurder dan onze vrienden die wel via het internet boeken. Zelfde reis, tijdsduur en ook met Transavia.
De reis hebben we reeds een half jaar geleden geboekt.
Plotseling krijgen we van het reisburo 1 maand van te voren te horen dat we niet vliegen via Rotterdam maar we moeten naar Amsterdam EN we gaan 1 dag later weg. Op de vraag of we dan wel met Transavia vliegen krijgen we geen antwoord. Omdat de vliegtijden van Transavia op R’dam ook niet super zijn gaan we stampvoetend akkoord.
Dan 2 dagen voor vertrek krijgen we onze tickets. Staat daar dan we met een Turkse maatschappij vliegen en… we vertrekken a’vonds om 18:30!! Ofwel, je komt midden in de nacht aan en bent gewoon NOG een dag kwijt. Na bellen met Neckerman is er een alternatief, u mag ook vanmiddag met Onour air.. Top toch? Nee mevrouw, we zijn bijna een keer neergestort met Onour Air en willen dus NOOIT meer met een Turkse maatschappij. Staat ook in de opmerkingen die ik bij het boeken heb gezet. Dan niet dan blijft de volgende dag staan.
In het vliegtuig spreek echt NIEMAND Nederlands of Engels in het vliegtuig, lekker communiceren zo als er wat gebeurd.
Gelukkig is er niet gebeurd maar konden we de excursie die we met onze vrienden samen zouden doen niet doen.
Kortom: Via internet boeken scheelde ruim € 200,-, kreeg je wel Transavia als maatschappij en vertrok gewoon van Rotterdam en op tijd!
Via het reisburo ruim €200,- meer betaald bij Neckermann, ruim 1 dag minder, vliegen met Turkse maatschappij ipv Transavia.
Conclusie: Neckermann maakt de reisburo`s die toegevoegde waarde willen leveren op deze manier kapot want ik boek voortaan gewoon via internet en zeker NOOIT meer bij Neckermann.
Op de klacht die we indiende kregen we eerst een standaard brief met een afwijzing dat de klacht ongegrond was. Zonder enige reden. Na bemoeienis van het reisburo kwam er toch een uitgewerkte afwijzing. We hadden zelf gekozen om toch een dag later weg te gaan dus ONGEGROND!
Hallo Neckermann, ik heb € 225,- meer betaald aan uw organisatie om zeker te zijn van Transavia. U biedt deze reis goedkoper aan als ik met een andere maatschappij vlieg. Op deze manier lijkt het verdacht veel op oplichting!
We waren bovendien niet de enige. In het hotel sprak iedereen er SCHANDE van!
Oh ja, we kregen op de hele reis €88 euro vergoed om met de taxi van Rotterdam naar Amsterdam te rijden. Iemand wel eens een retour taxi genomen van Amsterdam naar Rotterdam? Was u toen ook maar €88,- kwijt? Ik niet in ieder geval!
Overigens was het hotel wel prima in orde!
REACTIE VAN NECKERMANN:
10 juli 2015 : Wij hebben het reisbureau waar meneer zijn reis beantwoord via mail. Wij zien geen reden om ons standpunt te herzien.
Team Customer Service Neckermann Reizen.
HALLO NECKERMANN, dat u mij een onnozel mailtje stuurt met een afwijzing betekent niet dat u hier nu niet op hoeft te reageren!! Ik wil u er graag nog even op wijzen dat als u de reis niet had gewijzigd ik nu geen klachten had gehad.. Blijft u maar fijn bij uw standpunt, ik boek NOOIT meer bij uw organisatie.

Compensatie verschil vliegreis en 1 dag te weinig op locatie.
aanvullende taxi kosten. Rotterdam, Amsterdam, Rotterdam.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Neckermann Reizen over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Neckermann Reizen in behandeling genomen

Bericht van Neckermann Reizen

5 jaren geleden - Wij hebben klant in een bericht verzocht zijn reserveringsnummer door te geven, zodat wij aan de hand van zijn boeking de klacht kunnen onderzoeken en beoordelen. Team Customer Service Thomas Cook

Reactie van de melder van de klacht ronnyh

5 jaren geleden - We hebben het nummer toegevoegd in het dossier. Ben benieuwd...

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Neckermann Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Neckermann Reizen beoordeeld.

Neckermann Reizen

Heeft op 10 juli 2015 om 09:36 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht ronnyh

5 jaren geleden - Klacht is dus helemaal niet opgelost. er gebeurd precies hetzelfde als bij meer van de klachten op deze site, Neckermann doet er helemaal niets aan en heeft het verhaal zo verdraaid dat het lijkt alsof het mijn eigen schuld is. Hallo Neckermann, wakker worden. U heeft tot 2x toe mijn vlucht eenzijdig gewijzigd waardoor wij in de problemen komen. Als ik dan een nieuwe, nog slechtere reis NIET accepteer omdat we dat percee niet willen betekend dat niet dat het ineens onze eigen schuld is. Enfin, ik ben er klaar mee, sluit de klacht maar. Ik blijf bij mijn titel van deze klacht: Nee Neem Nooit Neckermann!!

Heeft op 10 juli 2015 om 10:08 geantwoord

Tssssss, zie mijn eerdere beschrijving. Klacht is helemaal niet opgelost. Ze verdraaien de boel zo dat het lijkt dat het allemaal mijn eigen schuld is. Hallo Neckermann, ik heb niet tot 2 x toe de reis eenzijdig gewijzigd, dat was u. Dit bevestigd wat ik al eerder op de site las, u doet er helemaal niets aan. Prima, blijft u maar fijn bij uw standpunt, ik boek NOOIT meer bij uw organisatie.

Alle klachten die gemeld zijn door ronnyh