Mijn Klacht:
Ik boekte al in oktober vorig jaar een huis voor negen personen (vijf huishoudens, een familieweekend, mijn kinderen wonen op zichzelf) voor juni 2020, dat op de website ook werd aangeprezen als ‘groepsverblijf’, en betaalde een voorschot. Toen de coronacrisis al aangebroken was heb ik, half april, zoals verzocht weer op tijd, het volledige bedrag, inclusief borg, eindschoonmaak, en bedlinnen betaald. Juni leek nog ver weg. Begin mei kreeg ik een e-mail van ‘Natuurhuisje’ met als strekking: welkom in onze huisjes, ondanks corona kunt u komen. Maar toen ik eind mei belde met het informatienummer van de overheid hoorde ik dat een zomerhuis alleen maar ‘corona-proef’ was als voor ieder huishouden eigen sanitiair aanwezig was. In dit huis was één toilet plus twee douches. Toen ik contact opnam over omboeken werd iedere verantwoordelijkheid doorgeschoven naar de eigenaar. Deze gaf aan bij annuleren een aanzienlijk deel van de kosten terug te betalen via een tegoedbon, mits ik diezelfde dag nog annuleren zou. Dat heb ik gedaan. Nog steeds heb ik het beloofde bedrag niet terug ontvangen (de eigenaar beloofde te betalen zodra hij de betaling van ‘natuurhuisjes’ binnen zou hebben. Bij natuurhuisjes werd gewoon de regeling ‘90% annuleringskosten’ gehanteerd, dus ik kreeg een bedrag teruggestort. Pas na meerdere verzoeken ontving ik een specificatie. Ook schoonmaak en bedlinnen waren meegerekend, totaal €190. Dat vind ik zeer onredelijk.
Gewenste Oplossing:
Omboekmogelijkheid bieden (evt tegen kosten), maar ieder geval het volledige bedrag van schoonmaak en bedlinnen terug ontvangen.