Klacht: Nalatigheid van Siemens monteurs

op 30 november 2016 over BSH Huishoudaperatuur in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste heer/mevrouw,

Wij hadden op woensdag 4 februari 2015 contact opgenomen voor ons inbouw koffiemachine. Wij hebben telefonisch aangegeven dat we dezelfde klachten hadden als de vorige keer en dat heeft de monteur ook bevestigd. Wij kregen aan de telefoon te horen dat er geen voorrijd kosten inrekening wordt gebracht en wij hebben toen een afspraak in laten plannen (factuurnummer : 10343579). En wij kregen aan de telefoon ook te horen dat er onderdelen waren vervangen maar helaas klopt dat niet. Wij hebben alleen een uitgebreid uitgelegd gekregen hoe wij moeten schoonmaken en onderhouden maar in uw systeem is aangegeven dat er onderdelen zijn vervangen.

Ik had vanochtend een afspraak en de Siemens monteur heeft hele zet groep vervangen en uitgelegd hoe ik moest schoonmaken. Er is een klep die wij moeten open doen om te reinigen. Als ik nu het factuur lees constateer ik dat er wel voorrijd kosten inrekening is gebracht. En dat is niet conform de afspraak.
Ik vind het bijzonder frustrerend hoe Siemens omgaat met hun klachten en gemaakte afspraken. Ik heb zojuist contact gehad met de helpdesk en die geven aan dat het niet in de systeem staat aangegeven. Ik neem aan als uw collega aangeeft aan de telefoon dat er geen voorrijd kosten inrekening wordt gebracht dat ik erop kan vertrouwen dat het goed wordt vastgelegd.
Het voelt nu aan dat ik als leugenaar wordt uitgemaakt wat heel erg vervelend is. Als bijlage treft u het factuur aan waar u kunt lezen dat er voorrijd kosten inrekening is gebracht

Reactie van Siemens op onze klacht:
Geachte heer

Graag geef ik u onze reactie op uw klacht over de inbouwespressomachine.

Onze monteur heeft inderdaad aangegeven dat de vervuiling er al wat langer zit (hier wordt wel toegegeven dat zij niet verder hebben gekeken). Dit betreft echter geen nalatigheid van vorige medewerkers (vervolgens ontkennen). In 2014 zat de percolatiemodule los en was het een kwestie deze goed terug te plaatsen (maalde al niet goed). Vorig jaar is de zetgroep vervangen (niet verder gekeken en ons als domme behandelt). Er was dus geen reden om uw apparaat helemaal open te maken. Bij de laatste reparatie is er een maalwerk vervangen (fout die al langer zat had ook voorkomen kunnen worden), een ander onderdeel dan vorig jaar. Het betrof normale slijtage (Dit is geen slijtage maar fout van vorige monteurs die niet verder hadden gekeken dus dit had voorkomen kunnen worden). Daarom viel deze reparatie niet onder garantie van de reparatie in 2015. Overigens hebben wij u voor de reparatie in 2015 de voorrijkosten kwijtgescholden. Helaas zien wij nu geen aanleiding u in de reparatiekosten tegemoet te komen.

Het spijt mij dat ik u geen beter bericht kan geven.

Met vriendelijke groeten,

P. Poorter

BSH Huishoudapparaten B.V.
Customer Interests

inspiratiehuis 20|20
Taurusavenue 36
2132 LS Hoofddorp
Postbus 259
2130 AG Hoofddorp

www.bsh-group.nl

Gewenste Oplossing:

Wij willen graag serieus worden genomen door Siemens en compensatie want de vorige monteurs hebben hun werk niet goed gedaan.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BSH Huishoudaperatuur

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BSH Huishoudaperatuur nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ronny_C