Klacht: naamswijziging

op 04 oktober 2017 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Betreft vlucht FR5891 van Eindhoven naar Krakau op 21/09/2017 om 20.40 uur.
Het ticket hadden we online gedaan en daar hebben we i.p.v Johannes Klijn helaas John Klijn ingevuld. Dus roepnaam i.p.v. paspoortnaam.
Het viel op dat ze er heel scherp op controleerden en ja hoor ik kreeg te horen dat het niet klopte. Ik had mijn paspoort bij de hand dus kon bewijzen wie ik was. betaald was er al en bagage was al aan boord.
Ik kreeg te horen van de mevrouw van de beveliging dat ze mijn creditcard nodig had. Hoezo zei ik , je hebt mijn paspoort toch. Nee creditcard moest ik hebben want ze had iemand van Ryanair aan de lijn en die moest mijn naam aanpassen.
Toen ik zei hoezo dan , moet ik hiervoor betalen dan? kreeg ik te horen ja dat kost geld. En op de vraag hoeveel dan was het antwoord 160 euro! ik werk kwaad en noemde het diefstal en maffia praktijken amar kreeg meteen te horen dat ze daar niet van gediend was en ik mijn mond moest houden. Ik kreeg 10 seconden de tijd om akkoord te gaan met die 160 euro anders mocht ik het vliegtuig niet in. Mijn vrouw en vrienden waren al aan boord , en ook mijn bagage. Dus ik stemde odner protest toe.
160 euro op basis waarvan? de hele ticket koste 110 euro en dan komt er 160 bij! nog 2 reisgenoten van me waren de klos en moesten ook betalen! en van iemand wiens achternaam niet klopte kreeg niets te horen! ze waren echt aan het jagen op foute voornamen.
Ik ben zelden zo boos geweest , zo onrechtvaardig!

Ik ben tevreden als ik mijn geld terug krijg. Dit is toch afpersing. je wordt gedwongen online te boeken en als je dan een foutje maakt krijg je een belachelijk hoge boete! Bij KLM doen ze het gratis en andere rekenen veel lagere tarieven. Dit is een boeven verdienmodel en dat moet aangepakt worden

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door fnvboy