Klacht: Na klacht van 4 april (!) nog steeds klacht niet opgelost

op 01 juni 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Op 4 april 2016 een klacht gemeld over onze Dyson stofzuiger die niet goed meer werkte. Gekocht met 5 jaar garantie dus werd deze naar de Dyson montage gebracht. Uiteindelijk bleek dat er onduidelijkheid was over wat onder de garantie zou vallen en wat niet. Na veel contact zoeken met de ‘klantenservice’ van Wehkamp en een aangetekende brief (!) kregen wij van de heer Max Luijke van Wehkamp te horen dat hij het zou oppakken en oplossen. Fijn, eindelijk, denk je dan. Oplossing te horen gekregen, ook fijn. We kozen voor terugbetaling van het aankoopbedrag van ons apparaat. MAAR… Tot op de dag van vandaag ontvangen wij standaard mailtjes van Wehkamp met als onderwerp ‘betaling’, kregen we een keer een paar tientjes betaald, maar volledige betaling blijft uit. Mag wel rente bij ook onderhand. Hoe vaak moet een consument blijven ‘zeuren’ dat dit eens afgerond mag worden. Wij zijn een gezin met drie kinderen die als het aan Wehkamp lag al maanden zonder stofzuiger in huis zou mogen zitten. Ook had ik graag een nieuwe aangeschaft met het geld wat wij zouden ontvangen. Forget it. Ik ben heel benieuwd hoe een ieder van de medewerkers bij Wehkamp en ja, ook zeker de heer Max Luijke het zou vinden als hij een bedrijf zo achter de broek moet zitten. Er wordt ook niet eens gereageerd, super kwalijk. Klant is koning? Afronding probleem zodat je de klant nog op andere gedachte brengt zodat deze toch graag bij Wehkamp blijft bestellen? Bij Wehkamp zeer zeker niet. Laksheid alom, bah!

Wanneer de betaling eindelijk binnen is en daarmee de kwestie afgerond. Hoe moeilijk kan het zijn.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 01 juni 2016 om 20:21 geantwoord

Goedenavond,

Wat vervelend dat de terugbetaling zo moeizaam verloopt. Ik heb het even nagekeken in het account en ik zie dat we het wel terug hebben willen storten, maar dat de betalingen zijn gestorneerd wat te maken kan hebben met twee verschillende rekeningnummers die bij ons bekend zijn. Daarom staat er nog altijd een tegoed in je account, van het bedrag wat teruggestort moet worden. Dit kun je ook terugzien op mijnwehkamp.nl. Ik heb nu het verzoek geplaatst bij de financiele afdeling om het bedrag z.s.m. terug te storten op het rekeningnummer dat eindigt op 892 omdat ik in een notitie van een collega waar u contact mee heeft gehad, zie dat dit het juiste rekeningnummer moet zijn.

Ik ga er vanuit dat het geld binnen een week opnieuw aan je wordt overgemaakt en dat het dit keer wel goed zal gaan. Mijn excuses voor de vertraging.

webcareteam wehkamp

Heeft op 03 juni 2016 om 10:44 geantwoord

Ik heb 25 mei jl. ook al ditzelfde antwoord van de heer Luijke gehad. Met ook als antwoord dat het nu binnen 5 werkdagen overgemaakt zou worden op het juiste banknummer (mijn bankrekeningnummer heeft de heer Luijke ook genoemd in zijn mailtje, dus het is heel goed bekend waar het naartoe moet). Wat trouwens bijzonder vreemd ook is dat het overgemaakt zou zijn naar een ander banknummer, aangezien er ten eerste zoals ik al aangaf eerder wel een paar tientjes zijn overgemaakt naar mijn rekeningnummer en ten tweede omdat ik helemaal geen ander rekeningnummer gebruik. Dus dit verhaal slaat helemaal nergens op + het is nu 3 juni en ik heb dus nog steeds geen cent gezien. Hoe moeilijk kan het zijn om geld over te maken? Zeker niet opgelost dus.

Bericht van Wehkamp

7 maanden geleden - Beste, Vervelend dat het totop heden nog niet afgehandeld is. Het feit opzich is niet lastig qua uitvoering, echter is het administratief gezien soms wat omslachtiger en duurt het wat langer voordat geld teruggestort is. We zijn desondanks vandaag nog bezig om deze kwestie af te ronden, dus ik wil je vragen dit nog even af te wachten. Mocht je tussentijds nog vragen hebben kun je ons altijd benaderen via het mailadres: socialmedia@wehkamp.nl. Ik hoop je hierbij goed genoeg geinformeerd te hebben en wens je een fijn weekend toe. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door sj83