Klacht: na einddatum contract toch maandbedrag afgehouden

op 19 april 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Wij zijn overgestapt van Oxxio naar Energie direct. De eindnota van Oxxio heb ik ontvangen en we moesten 196.07 bijbetalen. Op de eindnota staat dat het tot 31-03-2020 loopt en dat het bedrag rond 17 april zou worden afgehouden. Dit is ook gebeurd, echter hebben ze in april weer 221 euro maandbedrag afgehouden!
De nieuwe leverancier heeft ook het nieuwe termijnbedrag afgehouden!!
Dus in 1 mnd hebben we 587.07 betaald aan energie!
Dit klopt toch niet? Oxxio gebeld, maar kom niet verder.

Ik ben tevreden als ik 221 euro terug krijg van Oxxio! Als in de eindnota staat tot 31 maart dan is het dan ook klaar!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Beste mevrouw,Ik kan mij goed voorstellen dat u zich afvraagt hoe dit precies zit. Ik leg u dit graag uit. Binnen de 30 dagen van het opzegtermijn kan er altijd nog een nota in rekening gebracht worden. In uw geval was dit de nota van april. Op de eindnota ziet u op pagina 2 dat de nota van april al was meegerekend als 'betaald'. Met deze betaling meegerekend zou u nog €196,07 moeten voldoen, omdat u dit over het afgelopen jaar meer heeft verbruikt dan wat alle termijnbedragen bij elkaar konden dekken. Als de nota van april, de €221,-, niet in rekening was gebracht had u geen €196,07 moeten bijbetalen op de eindnota, maar €417,07. Dit komt, omdat de totale kosten over de eindnota €1.522,07 waren. U had, inclusief de nota van april al €1.326,- voldaan. Het verschil hiervan betaalt u dus nog bij.Dit staat volledig los van of er wel of geen verbruik in april is geweest. Dit gaat over de gehele afgelopen contractperiode.Ik hoop dat ik het zo iets duidelijker heb kunnen maken voor u.Met vriendelijke groet, Mitchel. Oxxio Webcare

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 20 mei 2020 om 11:10 geantwoord

Beste mevrouw,

Ik zag dat we nog geen reactie hadden ontvangen van u op eerder bericht. Ik hoop dat alles duidelijk voor u is, mocht u toch nog andere vragen voor ons hebben dan kunt u deze uiteraard gewoon aan ons stellen. We zitten voor u klaar.

Mitchel, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Marielle789.