Klacht: MX4111A kortsluiting

op 22 september 2017 over Atag in de categorie Keukenleveranciers

Net als vele andere mensen kan ik de oven van de ATAG MX4111A niet meer gebruiken. Hij is vermoedelijk 8 of 9 jaar oud. Maar gezien alle reacties op internet… Is dit geen productie fout ?
Als de oven warm is/wordt klapt de aardlek eruit en is het hele huis stroomloos.
Hoe kan ik dit oplossen ? De oven heb ik schoon gemaakt. Ook in de behuizing.

Het klinkt als een productiefout aangezien iedereen dit probleem heeft met deze oven.
Ik zou dit graag kosteloos opgelost zien worden en ben bereid de oven ergens te brengen waar ATAG dat wil

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Atag

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Atag nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Atag in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht kevertje77

1 maand geleden - Helaas nog steeds niets van ATAG gehoord. Ik heb inmiddels het probleem gevonden. De verwarmingsunit ventilator is kapot en daardoor draait ie amper. Daardoor wordt het element zelf veel te warm en veroorzaakt sluiting. Oplossing : het element vervangen. Ik heb gekozen om de hele unit (dus inclusief verwarmings element) te vervangen ipv alleen de ventilator. Dat kost bij ATAG 105 euro als je het besteld maar bij witgoedparts is het 82 euro. Partnummer : Atag / Pelgrim / Etna Motor Compleet incl. ventilator 88042060 / 354687 Helaas dus niets van ATAG. Ook de rechtstreekse klacht is tot op heden onbeantwoord gebleven. Een telefoontje naar ATAG hielp ook niet : een monteur langs laten komen was de enige oplossing.... Ik hoop hiermee anderen te helpen.

Alle klachten die gemeld zijn door kevertje77