Klacht: multifocale bril waar je niets mee kan lezen en linkerglas ook in de verte wazig.

op 03 augustus 2017 over EYelove in de categorie Internetshops - Brillen en lenzen

In maart ’17 multifocale bril gekocht met bruin meekleurende glazen. 2 weken later ging ik voor 3 mnd naar buitenland. Glazen kleurden niet meer, 3 mnd met zonnebril gelopen. Thuis terug naar winkel. Nwe bril besteld, opgehaald: Grijze glazen, niet mooi. Maar… ik kan in de supermarkt niet eens de prijskaartjes lezen of gebruiksaanwijzing. Afspr. met opticien: Bril is in orde, glazen zijn bruin(!) en als ik prijskaartjes moet lezen moet ik mijn hoofd in mijn nek leggen… Ook moest ik mijn oude bril (van een andere winkel, waar ik wél goed mee zag) meenemen, de opticien heeft er niet eens naar gevraagd! De klant voor mij die met dergelijke klachten kwam werd ook afgewimpeld: Uw hersenen moeten nog even wennen… De man lachte: Nog steeds na 4 weken? Ik kan er niet eens mee autorijden! Ik ben de winkel uitgegaan en heb keurig gezegd dat ik voortaan maar weer een leesbril meeneem naar de winkel. Ik draag al 20 jr multifocale brillen, heb er zelfs niet eens aan hoeven wennen! Op mijn opmerking dat ik door het linkerglas ook in de verte wazig zag, ging ze tot 2x toe niet op in.

Als ik mijn 114 euro terugkrijg en een andere bril kan kopen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EYelove over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EYelove in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EYelove een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EYelove

Heeft op 04 augustus 2017 om 11:25 geantwoord

Geachte mevrouw Mulder,

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u niet tevreden bent met uw bril.

Uw bril is op verzoek van u door de opticien volledig nagekeken.
Zij heeft geconstateerd dat uw bril technisch in orde is, en dat de sterkte in de bril, gelijk zijn aan de stekte in uw huidige bril.
Uw bril bestaat uit een verte deel, en een leesdeel. Het is begrijpelijk dat u voor het lezen van prijskaartjes, uw leesdeel nodig heeft, en dit zit in het onderste deel van het glas.
Indien u uw gehele glas wilt gebruiken om prijskaartjes te lezen, is hier inderdaad een leesbril voor nodig.
Om u tegemoet te zien, kunnen wij u een enkelvoudige (lees)bril aanbieden met 50% korting.
Daar uw bril technisch in orde is, kunnen wij u helaas uw aankoopbedrag niet retourneren.

Vertrouwende u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Klantenservice

Heeft op 04 augustus 2017 om 12:09 geantwoord

Misschien dragen jullie zelf ook Eyelove brillen, vandaar dat mijn klacht niet goed gelezen wordt? Ik draag al ruim 20 jr multifocale brillen, daarmee hoefde ik nooit mijn hoofd helemaal in mijn nek te leggen om een klein zinnetje te lezen! Ook heb ik aangegeven dat ondanks dat ik helemaal met het onderste randje lees, alles nog wazig is! Dat het linkerglas continu wazig is, werd door de 'opticien' tot 2x toe genegeerd, zoals ik ook aangegeven heb. U negeert het nu dus ook. U hoeft mij trouwens niet uit te leggen dat er in een multifocale bril een leesgedeelte onderin het glas zit, mijn neefje van 4 weet dat ook, en dat je door dat onderste gedeelte kan lezen weet ik ook al 30 jaar. Is het normaal dat wanneer ik de sleutel in mijn voordeur steek dat ik gewoon op de tast moet zoeken waar het gleufje voor de sleutel zit?? Met deze bril valt niet te leven, ik heb mijn oude bril weer gepakt. Ik ben zéér ontevreden, en laat het er niet bij zitten! Trouwens wat bedoelt u met: dat de sterkte in de bril, gelijk zijn aan de sterkte in uw huidige bril. ?? Dat zou ik graag horen. Mooie oplossingen dragen jullie aan: ik heb al vaak gelezen dat bij een klacht de zaak opgelost kan worden als de gedupeerde bij betaalt, ik 'mag' dus nu een leesbril bij jullie kopen? Bedankt voor deze genereuze aanbieding, maar nee bedankt.

Bericht van EYelove

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Mulder, Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat u zich op deze manier opstelt, gezien uw suggestieve opmerkingen richting ons. Indien u wenst, mag u altijd telefonisch contact opnemen met ons. Wij kunnen uw klacht dan nogmaals telefonisch bespreken. Met vriendelijke groet, Klantenservice.

Reactie van de melder van de klacht wwwwwwwwwwwwwww

4 maanden geleden - Eerst even een stukje uit uw reactie aan mij, die ik niet hierboven terug kan vinden: U betreurt het dat ik mij op deze manier opstel?? Dit is de zaak omdraaien: Uw opticien stelt dat mijn bril 'technisch' in orde is. Maar met deze bril kan ik alleen in de verte kijken (dit is al de zoveelste keer dat ik dit meld, maar wordt gewoon genegeerd.) Ik heb een multifocale bril gekocht, waar onderin een leesgedeelte zou moeten zitten. Nogmaals vertel ik u: Al leg ik mijn hoofd in mijn nek, al til ik de bril zo hoog op dat ik door het allerlaagste randje kijk: Alles blijft wazig en onleesbaar! Met al mijn multifocale brillen van verschillende leveranciers heb ik dit probleem nooit gehad en kon ik moeiteloos lezen. Ik had dus beter een enkel-glas bril kunnen aanschaffen, dat was goedkoper geweest én had ik ook een leesbril apart moeten opzetten. U moet uw fout niet bij de klant leggen, dat is zéér onsportief en lelijk, en op den lange duur werkt het negatief voor u om zich zo op te stellen. Conclusie: Ik heb een multifocale bril gekocht die alleen werkt als ver-kijk bril. Ik had mij dus het geld voor multifocale glazen kunnen besparen. Komt bij dat ik daarbij nog eens de schuld in de schoenen geschoven krijg. Het laatste woord is hier niet over gezegd, ik wil dat dit fatsoenlijk wordt opgelost.

Bericht van EYelove

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Mulder, Zoals eerder vermeld kunt u, indien u uw klacht verder wilt bespreken telefonisch contact met ons opnemen. Met vriendelijke groet, Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door wwwwwwwwwwwwwww