Klacht: Stilvallen scooter na grote beurt

jurriaan665 op 28 november 2012 over MotoPort Uithoorn in de categorie Brommers, scooters en motoren

Ik heb een Scooter gekocht, Kymco People S, deze heb ik op de dag van aankoop direct expres naar Motoport Uithoorn gebracht voor een grote beurt, want dan wordt alles professioneel nagekeken (dacht ik). Tot mijn verbijstering stopt de scooter compleet dagen na de grote beurt. Antwoord van MotoPort Uithoorn: Roet, aanslag in cilinder/kleppen/ . Opnieuw kreeg ik een rekening, ditmaal van €157, dit daags na de rekening van €107,98 voor de grote beurt. Ik ben het uiteraard niet eens met deze nieuwe kosten, (de kleppen o.a. zijn opnieuw gesteld en daarbij is een dergelijk ernstige roetaanslag die zorgt voor een complete stop niet opgevallen?), ik wil en zal deze nieuwe rekening blijven bestrijden. Als e.e.a. duidelijk zou zijn geworden tijdens de grote beurt, en dan verholpen en verwerkt in de rekening zou zijn heb ik er geen moeite mee, maar daags na de grote beurt een complete uitval van de scooter is dan niet acceptabel. Hier komt nog bij (niet relevant) dat ik ook erg ver heb moeten lopen met een scooter van plus/minus 100 kg. Het zeer spijtige was ook dat er coulance was bij de verkopende partij als er ernstige gebreken uit de grote beurt waren gekomen. Ik heb mijn definitieve mening voor aankoop dan ook mede gebaseerd op de technische check waarvan ik dacht dat het door een gerenommeerde organisatie gebeurde. De opmerking(en) vervolgens bij navraag bij MotoPort Uithoorn en het onbegrip wat getoond is helpen niet bij begrip krijgen voor de situatie. Het heeft alleen maar gezorgd voor teleurstelling en frustratie over een groot bedrijf waarvan ik dacht dat dit professioneel was, met een nadruk op was. Ik kan iedereen dan ook adviseren om rekening te houden met de keuze van een bedrijf als men zijn of haar motor wilt laten maken. Overigens was ik wel gedwongen om de rekening te betalen omdat ik anders de scooter niet meekreeg, deze bleek na ‘gemaakt’ te zijn nu af te slaan bij ieder stoplicht. Terug brengen voel ik niets voor, immers is de uitspraak van MotoPort Uithoorn, geen garantie op reparaties.

Ik verneem dit graag van MotoPort Uithoorn zelf

Alle klachten die gemeld zijn door