Klacht: MoFunia onterechte afschrijving

op 14 juli 2012 over Mofunia in de categorie SMS Diensten

Wij ontdekten afschrijvingen voor internet services op een T-Mobile contract van ons bedrijf, dit viel op omdat we ongelimiteerd internet hebben. T-Mobile kon niet meer specificaties voor de geleverde diensten leveren dan de code FTMSC en adviseerde ons via www,mijnmobielebetalingen.nl te onderzoeken welk bedrijf deze kosten in rekening bracht. Daar bleek dat MoFunia wekelijks €4.50 rekent voor een niet gespecificeerde dienst. De vermelde IP’s van MoFunia en Videopleasure blijken niet werkzaam of bestaand. Verder Googleloerend ontdekten we dat MoFunia veel slachtoffers maakt, echter geen leads naar het bedrijf. Ik heb de heren wél een email gestuurd die (nog) niet is geretourneerd.

Volledige terugbetaling van de onrechtmatig geïncasseerde bedragen en een uitleg hoe zij erin zijn geslaagd ons op te lichten. Graag ook een lijst van de producten/diensten die deze heren gebruiken als paard van Troye. En als het toch Sinterklaas is: Op kosten van de heren waarschuwingen voor hun Producten/Diensten in de door hen gebruikte outlets (iTunes e.d.) Verder ion contacten met telefoonproviders duidelijke vermelding van MoFunia i.p.v. codes zodat mijn provider bij mij bevestiging/autorisatie kan vragen voor deze automatische incasso. Zal wel lastig worden want de providers delen ook mee in de roofwinst.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Mofunia in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Dick Holzhaus

5 jaren geleden - Inmiddels hebben de bedrijven StartMobi en Mofunia gereageerd. StartMobi heeft mij beloofd alles terug te betalen. De toon is vriendelijk en behulpzaam. Ik ben echter tot het inzicht gekomen dat T-Mobile ook iets te verwijten is. Ik ga uitzoeken hoe het mogelijk is dat Mofunia zonder contract met mij automatische incasso van abonnementsgelden kan laten verrichten. Waarom vraagt T-Mobile mij niet eerst om autorisatie voor wekelijkse betalingen voor onbeperkte tijd? Hoe het kan dat T-Mobile mij niet aan de naam, adresgegevens en product specificaties kan helpen van een 'leverancier' waarmee zij een rekening courant verhouding hebben? Mijn bezwaar is dat de kosten in een rekening van T-Mobile zijn verwerkt en die incasso ook automatisch gaat én T-Mobile mijn opdracht om de betalingen te staken weigert uit te voeren. Als ik de T-Mobile betaling terugboek sluit T-mobile mijn telefoon af en die is van vitaal belang. Deze Catch 22 situatie suggereert dat de hele procedure in samenwerking met diverse telecom bedrijven wordt uitgevoerd. Want niet alleen T-Mobile klanten zijn slachtoffer van MoFunia. Ik heb een contract met T-Mobile en niet met MoFunia, dus als ik eis dat T-Mobile een betaling staakt en de 'leverancier' kan geen contract met mij overleggen dan heeft T-Mobile te doen wat ik vraag. In plaats daarvan sturen ze klagers naar een onbeholpen web site en mag geachte klant via de vele blogs en forums uitzoeken hoe hij onterechte incasso door MoFunia kan stoppen.

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mofunia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mofunia

Heeft op 17 juli 2012 om 12:07 geantwoord

Klant doorverwezen naar de Mofunia helpdesk om het probleem van de klant in behandeling op te nemen.

Contact gehad met de klant en het probleem naar tevredenheid opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Dick Holzhaus