Klacht: Model geheel uit assortiment

Idris Erdogan op 04 april 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik heb 2 jaar geleden een compleet BESTA wandmeubelcombinatie aangeschaft bij de IKEA. Eigenlijk is heel mijn huis IKEA-ingericht, echter over deze wandmeubelcombinatie heb ik nu een klacht.

Wij hebben deze destijds aangeschaft exact zoals deze werd getoond in de showroom en op de website. Achteraf storen we ons aan dat 2 vakken in de combinatie geen deur hebben, alle overige vakken hebben dat wel. Nu is het zo dat dat erg druk en rommelig oogt en met een kind op komst, zal het allemaal nog drukker worden.

Ik ging dus naar de IKEA om 2 extra deuren aan te schaffen. Blijkt deze uit het assortiment te zijn, compleet! Het gaat om de mat witte met de randen. De normale mat witte is nog wel verkrijgbaar en alle andere hoogglans modellen etc ook, echter ons model is compleet uit het assortiment.
Ik heb toen 2 deuren van de normale mat witte aangeschaft, echter stond dit na montage enorm lelijk en deze heb ik dus teruggebracht. Wederom ben ik bij de afdeling geweest en daar is mij aangegeven dat ze niks voor me kunnen doen. Vervolgens bij de klantenservice geweest, die gaven me aan een e-mail te sturen naar [email protected], dit scheen de backoffice te zijn. Mij werd aangegeven dat het vaak nog wel mogelijk is exemplaren te vinden, dit zou de backoffice kunnen regelen. Met volle moed en hoop heb ik gemaild en kreeg vervolgens een (korte) reactie dat ze gewoon uit het assortiment zijn en ze op geen enkele wijze te leveren zijn. En ik ben in dezelfde e-mail doorverwezen naar het internet om aldaar te zoeken naar alternatieven, denk dus aan Marktplaats etc.

Ik vind dit een rare gang van zaken en ben helaas na jaren tevredenheid nu echt zeer ontevreden over de IKEA. Ik heb de deuren niet kunnen vinden via Marktplaats of andere platforms. Zonder die deuren willen we heel de combinatie weg doen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn Gaat om een combinatie van ruim 600 euro. Ik schroom zeker niet om te betalen voor de nieuwe deuren, echter vind ik het vreemd dat een gehele collectie na 2 jaar al geheel uit het assortiment is en ik dus geen aanvullende artikelen kan aanschaffen.

Ik wil graag 2 deuren aan kunnen schaffen van hetzelfde model, dus de mat witte met de randen.
Een alternatief zou zijn: het vervangen van alle deuren van de combinatie, dat zijn er 12 in totaal. Echter gaat dat aardig wat kosten, dan wil ik daar een tegemoetkoming voor ontvangen. Dan zou ik kiezen voor een ander model, wat ik eigenlijk niet wil, omdat wij die met de randen het mooist vinden, maar dat is dan niet anders.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door