Klacht: Mobiel abonnement wordt na jaren klant zijnde niet verlengt met telefoon….

op 04 augustus 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Ik ben sinds een jaar of 5 klant bij Tele2 en werd onlangs door hun gebeld dat mijn contract bijna ten einde loopt en wat ik hiermee zou willen.
Verlengen natuurlijk, want heb in de jaren als klant weinig tot geen problemen ondervonden bij hun.
Hier zou ik wel graag een telefoon bij willen hebben, omdat de Samsung S6 Edge die Tele2 mij eind 2015 bij mijn abonnement had geleverd een levensduur had van ongeveer 2 maanden, daar ik als bouwkundige dagelijks bouwplaatsen onveilig maak en dus weer was aangewezen op mijn oude HTC die nu echt na 6 jaar op zijn eind loopt.
Met de dame in kwestie een abonnement samengesteld welke een redelijke “hufterproof” omvatte, met daarbij unlimited bellen en dito dataverkeer tegen een maandlast van €35,00 inclusief telefoon.
Nu betaal ik €36,00 per maand, voor onbeperkt bellen en een datalimiet van 1000Mb, waarvan de telefoon al ruim 1,5 jaar het loodje heeft gelegd.
We nemen de zaken door, naam, adres, telefoonnummer, ID controle en blijven steken op een “veiligheidscheck” van het mij toen nog onbekende bedrijf Experian. Ik wordt afgewezen 🙁
Best vreemd als je al jaren trouwe klant bent zonder enige betalingsachterstand.
Ik had wel een vermoeden waar de schoen zou wrikken, namelijk dat ik eind 2015 bent toegelaten tot de WSNP voor een zakelijke schuld uit een wat minder prettig verleden, maar 30 december 2015 heeft een door de Nederlandse staat bevoegde rechter uitspraak gedaan, dat ik mijn eigen geld mag beheren minus de gelden die naar de boedelrekening gaan.
Maar eens een mail gestuurd naar het bedrijf Experian, Waar hun het lef vandaan haalden mij als hardwerkende Nederlander, mij zo te kijk zetten bij bedrijven waar ik mijn producten afneem en nog wel zonder enige toestemming mijnerzijds.
Na wat juridische zeur dingen eindelijk hierop een antwoord terug gekregen, waaruit blijkt dat deze partij alleen maar informatie beschikbaar stelt, welke overigens ook nog openbaar zijn.
Kortom, de stugheid van het niet verlengen van mijn abonnement met toestel zit hem in Tele2, terwijl ik tot op de dag van vandaag altijd alles netjes betaald heb en voel mij ook zwaar gediscrimineerd door dit bedrijf. Ik heb de afgelopen dagen meerdere werknemers aan de telefoon gehad van dit bedrijf, en tot aan “supervisors” aan toe vinden ze het allemaal te belachelijk voor woorden dat ik mijn abonnement niet voort kan zetten omdat ik hier graag een “hufterproof” telefoon bij zou willen en de enige restrictie die ik heb als deelnemer van de WSNP, is dat ik mijn betalingsverplichting nakom welke ik al jaren doe….

Gewoon leveren waarom ik vraag, ik ga €1,00 achteruit op mijn maandlasten, terwijl ik al jaren netjes mijn betalingsverplichting na kom.
Ga niet uit van het gros en beoordeel de persoon individueel.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DeBosjesman