Klacht: misleiding waar de wet me tegen beschermd.

op 21 januari 2014 over Calatus B.V. in de categorie klachtmelden

In de drukte van de dag ben ik blijkbaar met een proefexemplaar van Enigma akkoord gegaan. En dat het vervolgens een halfjaar-abonnement zou worden als ik niet tijdig opzegde.
Het proefexemplaar heb ik nooit gezien, maar door de drukte vergeten. op te zeggen. Toen een aanmaning voor ruim 70 euro, waarover ik gemailt heb.Ze hebben me op verzoek een bandopname van het verkoopgesprek gestuurd als bewijs dat ik niet terug kan. Nu blijkt echter dat dit helemaal niet mag juridisch gezien.

De nieuwe wet beschermt de consument tegen dit soort abonnementen die ingaan na een proefexemplaar. Maar dat had ik toen niet in de gaten.

Ik heb een hekel aan aanmaningen en altijd een correcte betaler geweest. Toch betaald dus, omdat ik dacht dat ik geen keuze had.
Volgens de wet mag een bedrijf wel een proefexemplaar sturen maar niet gelijk een abo daaraanvast. Ik heb me laten overhalen en zit nu aan een hoge rekening vast, die ik niet wil betalen. De nieuwe wet wil een consument hiervoor juist beschermen. Enigma probeert dat te omzeilen en zo klanten aan zich te binden. Ik heb ook geen enkel boekje meer ontvangen na betaling?????

De wet stelt ook dat het opzeggen net zo makkelijk moet zijn als het aanvragen.

creditering abbonnements geld

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Calatus B.V. in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Calatus B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Calatus B.V.

Heeft op 24 januari 2014 om 12:22 geantwoord

De rekening is gecrediteerd en het betaalde bedrag wordt terugbetaald. Dit is via e-mail gecommuniceerd.

Heeft op 02 februari 2014 om 22:52 geantwoord

Ik ben zeer tevreden over de oplossing; terug betaling betaling!

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Calatus B.V. beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door 1Miranda