Klacht: Misleiding tijdens telefonische verkoop

op 03 augustus 2016 over KPN Vaste Telefonie in de categorie Vaste Telefonie

Geachte heer, mevrouw,
In mei melde ik me bij KPN na de zoveelste keer dat ik geen goede WIFI thuis kon ontvangen van mijn vorige provider. Ik was daar al ruim 20 jaar klant. Helaas.
Dit verhaal uitgebreid verteld bij de telefonische verkoopster van KPN. Na heel lang gesproken te hebben met haar over mijn wensen (ik zelf had ook uitgebreid op internet gekeken) kwamen we overeen om een abonnement af te sluiten.
Bij controle van onze factuur lezen wij : thuis bellen : gratis ( en dit hebben we gevraagd bij gesprek met de medewerker in mei) en nu blijkt dat alleen het hebben van een thuistelefoon gratis is ! Als we bellen met de telefoon worden er kosten berekend (terwijl ik had aangegeven dat ik een abonnement wilde zonder berekening van minuten). Bij mijn vorige provider was het namelijk gratis. Als we dat dat er nu bij moeten nemen zullen we 20 euro duurder uitkomen en als we het abonnement er nu zo bij laten zal dat (zie laatste nota) ong. 40 duurder uitkomen!! U begrijpt dat dit echt te duur is en we dit zeker niet kunnen betalen. Op mijn vraag bij de medewerker ( gesproken op 2 aug) of we van dit contract af konden, mocht de medewerker alleen zeggen dat wij en klacht konden indienen. U snapt dat ik hier heel teleurgesteld in ben. Graag wilde ik iemand spreken (heb ook deze klacht bij KPN neergelegd) en horen of we van dit contract af kunnen. Dit is niet de eerste keer dat ik een klacht heb. De vorige keer heb ik alleen gebeld en omdat dit midden in een hele drukke periode uitkwam heb ik geen verdere actie ondernomen, maar wil het hierbij wel vernoemen. Dit betrof een schade van mijn mobiele telefoon. (Abonnement ook bij KPN) hierbij heb ik indertijd een telefoon via KPN ontvangen en via KPN ook een verzekering genomen. Bij het verlengen van het abonnement is er niet vemeld dat ikzelf contact op moest nemen met verzekeraar, sterker nog, gevraagd tijdens gesprek of wij contact op moesten nemen, of jullie, dit zou door uw medeweker gedaan worden (moest geloof ik binnen een maand gebeuren) en dit bleek achteraf (bij de schade) niet te zijn gebeurd, wij kregen schade niet vergoed omdat ons oude toestel nog geregistreerd stond, maar hebben inmiddels al wel 3 jaar de premie betaald. U snapt dat we dit niet fijn vonden, ook omdat we ons huidig toestel ook niet meer kunnen verzekeren, omdat het nu te laat is.

Inmiddels iemand van de afdeling klachten gesproken en die kon mij niet anders vertellen dan dat ik niet van het contract af kon, want dan hadden we binnen 14 dagen moeten reageren ?!?!? Dit is natuurlijk niet mogelijk als we nog geen nota hadden ontvangen om te kunnen zien wat de verbruikskosten waren, we waren immers in de veronderstelling dat dit gratis was.
Het enige wat hij vond, was dat hij het jammer vond dat dit zo is verlopen ! We zitten gewoon vast aan dit abonnement. Om niet meer belkosten te krijgen zijn we verplicht om een aanvullende abonnement te nemen (wel mogelijk ?!?!) van 17 euro per maand om verdere kosten te vermijden. Ondetussen ben ik nu 20 euro duurder uit dan mijn vorige abonnement.
Wel een korting gekregen op dit aanvullende abonnement, wat overigens bij bevestiging ook niet klopt, want medewerker had het over 4 maanden korting en nu heb ik 3 maanden korting !?! Wat er telefonisch besproken wordt is niet correct en als ik om de bandjes vraag (altijd worden we gewaarschuwd dat er opnamens worden gemaakt, is het niet mogelijk om ze te beluisteren) Dit klopt toch niet?

Zou ik hier nog iets aan kunnen doen?

Odette Rädecker
06-40710323
O.radecker@gmail.com

Ik zou gewoon die 62,00 willen betalen volgens mijn abonnement en gewoon kunnen bellen, zonder extra kosten. Deze maanden waren de kosten al 42 euro extra ! Ik kan ook niet niet bellen, want ik ben docente en moet regelmatig bellen voor mijn leerlingen.

Of mijn contract loslaten, dan ga ik weer verder shoppen. Ik heb nu niet wat mij beloofd is.

M.vr.gr. Odette

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Vaste Telefonie

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Vaste Telefonie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rad2016