Klacht: Misleiding + plotseling prijsdaling van 100 euro p.p.

op 25 juli 2016 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Op vrijdag 22 juli 2016 adverteerde Corendon voor een hotel in Ibiza met vertrek op 30 juli en 8 dagen met een prijs van 891 euro p.p (zie bijlage). Echter als je deze reis wilde gaan boeken was deze helemaal niet meer beschikbaar. Na contact te hebben gehad met Corendon bleek dit een fout te zijn op de site en gingen zij deze aanbieding ervan af halen. Hierdoor was er geen mogelijkheid meer om via Corendon direct te boeken voor 30 juli en besloten om via traveltroef de reis te boeken (die ook via corendon lopen) op vrijdagavond voor de prijs van 951 p.p, aangezien deze daar nog wel beschikbaar was. Deze prijs lag hoger omdat we hier een kamer met zeezicht moesten boeken i.p.v. een normale kamer.

De volgende ochtend (23 juli) keken we opnieuw op de site van corendon en zagen wij tot onze verbazing dat de reis voor 30 juli opeens weer beschikbaar was en 40 euro goedkoper dan de eerdere aanbieding (dus voor de prijs van 851 p.p) en ook nog eens voor een kamer met zeezicht. Dus enkele uren later is het hotel opeens weer beschikbaar en voor een 100 euro p.p goedkoper dan dat we nu hebben geboekt, terwijl ons de dag ervoor nog verteld werd dat het niet meer mogelijk was om de 30e te gaan aangezien deze niet meer beschikbaar waren.

Na al enkele malen contact te hebben gehad met Corendon zelf en traveltroef worden we telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Corendon wijst naar Traveltroef, aangezien we via dit reisbureau hebben geboekt, en Traveltroef naar Corendon (die hebben gevraagd of de prijs aangepast kan worden, maar telkens nee als antwoord ontvangt).

Via Traveltroef ontvingen wij het volgende:
\”Corendon heeft aangegeven de prijs niet te wijzigen daar de prijzen die zij hanteren fluctuerende prijzen zijn en dagelijks kunnen wijzigen. Corendon monitort dagelijks de prijzen op basis van vraag & aanbod en de prijs bij andere aanbieders. Aan de hand hiervan stellen zij hun prijzen bij, zowel naar boven als naar beneden.\”

Echter was de reis op 22 juli niet meer beschikbaar en plotseling enkele uren later weer wel op 23 juli. Daarnaast bood corendon de reis op 23 juli ook nog goedkoper aan.

Wij zijn ook zeer teleurgesteld in hoe wij worden behandeld door Corendon met betrekking tot deze klacht, de klantenservice is 0,0!

Tot de prijs wordt gecorrigeerd naar de aanbiedingsprijs.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door R123R