Klacht: Misleiding op pakketreizen

op 27 september 2016 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

In Mei dit jaar hebben we een “pakketreis” geboekt via de website van Expedia. Bij het invullen van zowel de vlucht als de Accommodatie wilde we 2 weken naar Lesbos ( Griekenland ) Bij het invullen werd diverse malen en veld waarin je moet aangeven van en naar welke land je wilt reizen. De vlucht zou rechtstreeks gaan en van Amsterdam naar Lesbos.
Na het afronden van alle gegevens en de betalingen, hebben we de reisdocumenten per email ontvangen. Direct merkte ik uit de tickets op dat de vlucht niet van Amsterdam naar Lesbos was, maar van Amsterdam naar Athene ( Griekenland ) direct heb ik hierover contact opgenomen met Expedia hoe dit kon en hoe wij nu verder naar Lesbos zouden komen. Expedia heeft dit bij het hoofdkantoor neergelegd, en is er verder niet meer op terug gekomen, laat staan met een oplossing te komen, na meerdere malen gebeld te hebben kwam het er op neer dat wij voor de verdere transfer zelf moesten verzorgen. Ook werd vermeld na verzoek deze boeking dan geheel te annuleren omdat we op deze manier niet op vakantie willen gaan, gemeld dat dit niet meer kon i.v.m. de reeds gereserveerde stoelen bij Transavia. Ook zijn we hiervoor niet verzekerd en hebben we via Tix.nl een retourvlucht voor 2 personen geboekt. Op Lesbos hebben 2x een taxi moeten nemen omdat de accommodatie aan de andere kant van het eiland lag. Daar Expedia als goedkoopste aanbieder uitkwam voor deze reis, maar nu met alle extra kosten is deze de duurste t.o.v. andere aanbieders. Na een officiële klacht per aangetekende brief te hebben verstuurd, krijgen we per mail antwoord dat Expedia dat zei hier verder niks aan doen. Dit is onacceptabel en geen manier om mensen zo te misleiden en dan ook nog op extra kosten te brengen. Daarnaast is er zelf nog via hun website spraken van een vergoeding indien het geen rechtstreekse vlucht betreft ook deze kosten willen ze niet aan ons vergoeden, terwijl er nu wel daadwerkelijk spraken is van een tussen vlucht op een heel ander vliegveld in een totaal ander land.

In de bijlagen zitten printscreen en de brieven welke aan Expedia zijn verstuurd.
Als Expedia alle extra kosten van transfer terug betaald.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht vul

1 maand geleden - Geachte Klacht.nl Beste Heer / Mevrouw. Inmiddels heeft Expedia erkent dat er fouten op hun website stonden. Zij hebben deze inmiddels als het goed is verwijderd en/of aangepast ( Aldus Expedia. ) Daarnaast is er excuses aangeboden en zijn ze overgegaan om de totale schade te vergoeden. Hierbij wil ik dan ook aangeven de klacht tegen Expedia in te trekken, en hoeven er geen gevolgen meer plaats te vinden. Ik wil uw organisatie hartelijk danken, dankzij Klacht.nl is Expedia eindelijk bereid om de schade te vergoeden. Graag ontvang ik een bevestiging dat de klacht is komen te vervallen, zodat ik deze aan Expedia kan tonen. Hartelijk dank. Met vriendelijke groeten, C.Haan & S.Belle Re: Referentienummer: 23981864 (ref: 23981864) CH Carlo Haan Reply| Today, 3:11 PM Expedia (expedia@mail.icasework.com) Beste Judith, Hierbij de bevestiging t.b.v. het annuleren van de klacht tegen Expedia. Met vriendelijke groeten C.Haan & S.Belle Geachte heer / mevrouw. Beste ConsuWijzer. Hierbij wil het volgende melden betreft de de klacht over Expedia pakketreizen. Zei zijn overgegaan om de schade te vergoeden. In het telefoon gesprek met Expedia hebben ze erkend dat er fouten op hun website stonden vermeld. Deze zouden zei direct verwijderen en / of aanpassen en hebben ze hun excuses aangeboden. Hierom trek ik de aanklacht terug welke ik heb aangemeld. Zou u daarom zo vriendelijk willen zijn deze af te sluiten zodat er geen verdere acties of zaken nog omtrent deze klacht tegen Expedia lopen. Graag ontvang ik hier een bevestiging van welke ik zal doorsturen aan Expedia. Ik wil hierbij CozuWijzer hartelijk danken, zonder u onderneming en waar deze voor staat had Expedia hier niet meer op terug gekomen. Met vriedenlijke groeten. C.Haan Hieronder hun reactie betreft het vergoeden van alle schade kosten. Re: Referentienummer: 23981864 (ref: 23981864) CH Carlo Haan Reply | Today, 2:55 PM Expedia (expedia@mail.icasework.com) Geachte heer mevrouw, Beste Expedia. Bedankt voor uw berichtgeving en het bekennen van de gemaakte fouten op uw pakketreizen aanbiedingen. Daarnaast bedankt voor het vergoeden en uitbetalen van alle extra gemaakte kosten en overlast welke wij hierdoor hebben gehad tijdens onze vakantie. Bij deze ga ik akkoord met het bedrag t.b.v. de schade vergoeding, en zal ik hiermee de klacht welke tegen Expedia loopt intrekken. Hopelijk u zo voldoende te hebben geïnformeerd. ps. zoals besproken tijdens ons telefoon gesprek van heden ochtend. Verwacht ik het genoemde schade bedrag binnen 4 a 5 dagen te hebben ontvangen. Mocht deze om welke reden niet ontvangen worden. Dan zal ik opnieuw stappen moeten gaan ondernemen. Hopelijk laat Expedia het niet zo ver komen, en komt de afspraak van betaling na. Met vriendelijke groeten C.Haan & S.Belle From: Expedia Sent: Monday, October 17, 2016 11:26 AM To: carlo_haan@msn.com Cc: simonebelle71@gmail.com Subject: Referentienummer: 23981864 (ref: 23981864) Referentienummer: 23981864 Geachte heer Haan, Hartelijk dank voor uw correspondentie aan Expedia betreffende reisplannummer: 1955756951 Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij uw klacht door het hoger management opnieuw in behandeling laten nemen. Zij hebben besloten u een bedrag van xx,xx EUR aan te bieden als u deze lopende claim laat vervallen. Zodra wij een akkoord hebben zullen wij de restitutie zo spoedig mogelijk verwerken. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd en hopen zo spoedig mogelijk van u te horen. Met vriendelijke groet, Judith Afdeling klantrelaties www.Expedia.nl From: ConsuWijzer.nl Sent: Monday, September 26, 2016 1:12 PM To: carlo_haan@msn.com Subject: Uw vraag of klacht over Expedia ConsuWijzer Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument Beste heer Haan Hartelijk dank voor uw bericht aan ConsuWijzer. U wilt graag een klacht indienen over een bedrijf en advies over uw situatie. Wij hebben onderstaande informatie van u ontvangen. Onderwerp van uw bericht: Andere luchthaven en land van bestemming dan geboekt. Betrokken bedrijf: Expedia U hebt ons het volgende geschreven: Bij het on-line boeken van een pakketreis van Expedia, is er meerdere keren aangeven: naam van land en de luchthaven van de bestemming. Na het afronden en betalingen te hebben voldaan, komen we bij het ontvangst van de reisdocumenten er achter dat we op en andere luchthaven en land landen. Na direct hierover contact te hebben opgenomen met Expedia en het probleem hebben voorgelegd, doen zei er niks aan om ons op de bestemming plaats te brengen. Dit heeft tot gevolg dat we zelf een retour vlucht moeten boeken naar de bestemming waar de accommodatie ligt. Deze extra kosten krijgen we niet vergoed en komen boven op de totaal som van de reispakket. Wij hebben de volgende persoonlijke gegevens van u ontvangen: Carlo Haan Tormentillaan, 1 1474SL Oosthuizen Noord-Holland 0618769466 Wij streven er naar u binnen zes werkdagen antwoord te geven. Hebt u tussentijds aanvullende of andere vragen? Stuur ons dan uw vraag via onze website. Contactpagina op onze website Met hartelijke groet, ConsuWijzer

Alle klachten die gemeld zijn door vul