Klacht: Misleiding? Hoe zit het met de WBP?

op 03 februari 2014 over Zorgtoeslag.nl in de categorie Adviesbureau

Ook hier zijn we er ingetuind, twee studerende zonen hebben via deze site hun zorgtoeslag aangevraagd (maar niet gekregen, we hebben nu de officiële aanvraag gedaan rechtstreeks bij de belastingdienst omdat ze er wel degelijk recht op hebben). We snappen dat het lastig wordt om het geld terug te krijgen (ze hebben zich goed ingedekt) maar ik wil wel weten hoe het zit met de persoonlijke gegevens die aan zorgtoeslag.nl zijn toevertrouwd. Door het misleidende karakter van de site zijn er strikt persoonlijke gegevens overgedragen, dit echter in de veronderstelling dat het de site van de belastingdienst betrof. Dat blijkt niet zo te zijn, hadden we dat geweten dan hadden we NOOIT die gegevens achtergelaten. Ik denk dat ik dit ga melden bij de nationale ombudsman en overweeg om aangifte te doen vanwege het ‘binnenhalen’ van persoonlijke gegevens, zónder toestemming! Dit riekt naar phishing.

Terugstorten van het geld en TOTALE VERNIETIGING van ALLE persoonlijke gegevens die NOOIT aan deze website toevertrouwd waren als het duidelijk was dat we NIET met de belastingdienst te maken hadden.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Zorgtoeslag.nl in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zorgtoeslag.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zorgtoeslag.nl

Heeft op 04 februari 2014 om 10:18 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat onze dienstverlening niet naar uw tevredenheid is.

Zorgtoeslag.nl biedt een gemakkelijk alternatief om zorgtoeslag aan te vragen, te wijzigen of stop te zetten. Bij onze dienst is er geen DigiD-code benodigd en worden de gegevens gecontroleerd op mogelijke onjuistheden. Bovendien bieden wij de mogelijkheid tot ondersteuning en advies per telefoon en e-mail.

Wij vermelden op de homepage dat wij een intermediair zijn. Bij het kopje ‘Wat is dit’ wordt uitgelegd wat onze dienstverlening als intermediair inhoudt en welke kosten hiermee zijn gemoeid. Onder het kopje ‘Veelgestelde vragen’ is bovenaan ook te lezen dat wij geen onderdeel van de Belastingdienst zijn. Ook wordt hier nogmaals uitgelegd wat Zorgtoeslag.nl als dienst aanbiedt.

Na het invullen van het stappenplan vragen wij de aanvrager expliciet akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden, het feit dat wij de aanvraag indienen bij de belastingdienst en ook expliciet met het incasseren van de vergoeding.

Wanneer hier niet mee akkoord wordt gegaan, krijgen wij absoluut geen gegevens binnen. Wordt hier wel mee akkoord gegaan, dan komt de aanvraag in ons systeem binnen en zal deze door ons worden gecontroleerd, verwerkt en ingediend. De aanvraag wordt via een beveiligde digitale koppeling met de Belastingdienst verzonden.

Hiervan wordt per e-mail een bevestiging verstuurd naar het e-mailadres zoals dat is opgegeven in de aanvraag. In deze bevestiging wordt nogmaals vermeld welke kosten er in rekening worden gebracht, alsmede het bestaan van de periode van 7 werkdagen waarbinnen kosteloos kan worden geannuleerd.

Mocht u verdere vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.

Zorgtoeslag

Heeft op 04 februari 2014 om 17:09 geantwoord

Via een persoonlijk antwoord op mijn mail die ik rechtstreeks naar JSKS had gestuurd, liet men mij weten dat het geld teruggestort wordt, en dat de persoonlijke gegevens zullen worden verwijderd. Dat terugstorten wachten we nog even af maar ik ga er vanuit dat dat goed komt.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Zorgtoeslag.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door K.G. van Nuil