Klacht: misleiding colporteurs

user-221784 op 27 juli 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 26 augustus 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste SayenneHensen, Onze excuses voor de late reactie. Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 250,- van je vorige leverancier bent geconfronteerd. Als klant ben je zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 27 juli 2015

Een klant van Oxxio is boos over misleidende informatie die hij van een colporteur ontving. Hij vroeg specifiek naar de vergoeding van de opzegtermijn bij zijn huidige leverancier, waarop hem werd verzekerd dat dit het geval was. Later bleek echter dat Oxxio deze kosten niet vergoedt, wat resulteert in een bedrag van €250 dat de klant moet betalen.

Mijn Klacht:

Ik ben enorm boos op oxxio! Tijdje terug door colporteur benaderd. Waarna ik expliciet heb gevraagd of de opzegtermijn bij huidige leverancier vergoed wordt.
Er werd mij verzekerd dat deze vergoed werd.

Nu hoor ik echter van oxxio dat dit niet het geval is. Ik zit dus met een bedrag van €250 die ik dien te betalen!!!

Ik ben van mening dat oxxio de colporteurs opdracht geeft de klant onder valse voorwendselen binnen te halen, waarna deze vastzitten aan een contract bij oxxio.

Ik ga hier absoluut niet mee akkoord!!

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag dat oxxio alsnog het opzegtermijn betaald en dat de colporteurs ophouden met het liegen tegen mogelijke nieuwe klanten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 26 augustus 2015 om 10:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste SayenneHensen,

Onze excuses voor de late reactie.

Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 250,- van je vorige leverancier bent geconfronteerd. Als klant ben je zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is of dat je beter kunt wachten totdat je overeenkomst met je leverancier al tegen het einde loopt.

Verder verstuurt Oxxio een welkomstpakket waarin de overeenkomst aan je wordt bevestigd. In deze overeenkomst is geen sprake van vergoeding van de opzegvergoeding van andere leveranciers. Overstappen naar Oxxio is een bewuste keuze. Wij helpen je actief met besparen en bieden je de meest scherpe tarieven. Door de opzegvergoeding van je vorige energieleverancier niet te vergoeden kunnen we de tarieven nog scherper houden. We geven het voordeel dus aan jou en niet aan je oude energieleverancier.

Na het ontvangen van je overeenkomst en welkomstmap heb je 14 dagen bedenktijd om je aanmelding te annuleren. Hier heb je geen gebruik van gemaakt.

Wij begrijpen dat dit vervelend voor je is, maar wij kunnen je hier niet mee helpen.

Wij gaan er van uit dat we je voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie