Klacht: Misleiding bij aanschaf abonnement alles-in-1 Glas F75

op 04 augustus 2016 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Beste heer/mevrouw,

Op 7 juli jl. heb ik bij u een abonnement aangeschaft omdat uw bedrijf beweerde zo een mooie actie te hebben.

Voordat ik het contract heb afgesloten heb ik uitvoerig gechat met een van uw collega’s en heb ik alle informatie opgevraagd.

Ik heb naar aanleiding van het chatcontact het abonnement alles-in-1 Glas F75 aangesloten. In het chatcontact heb ik gevraagd of ik niet aanvullende accessoires nodig heb. Mijn werd verteld dat ik alleen de router erbij dien aan te schaffen en dat de modem meegeleverd wordt.

Ik heb vervolgens geprobeerd mijn TV werkende te krijgen. Helaas had ik geen succes en heb ik gebeld met uw medewerkers van de servicedesk. Daar wist deze medewerker mij te vertellen dat ik alleen bij aansluiting via de coax kabel tv kan kijken. Ik heb uitdrukkelijk gevraagd of ik geen decoder met kaart nodig heb om TV te kunnen kijken. Hij gaf aan dat dat niet nodig is en dat de coax kabel voldoende is.

Vervolgens kreeg ik nog steeds niet mijn TV werkende.

Vandaag (4 augustus 2016) heb ik nogmaals gebeld met uw servicedesk en daar wist uw collega Kevin mij te vertellen dat ik wel degelijk een decoder nodig heb om TV te kunnen ontvangen en in bepaalde gevallen (meerdere zenderpakketten etc.) ook een kaart nodig heb om TV te kunnen kijken. De decoder kan ik bij Caiway huren voor ongeveer 4 euro per maand of ik kan dit via Caiway aanschaffen voor 122 euro.

Dit is duidelijk een geval van misleiding.

Jullie organisatie dient de consument hier helder over te informeren voordat een consument dit pakket aanschaft.

Vriendelijk verzoek ik jullie mij te compenseren in de geleden schade. Ik dien nu tenslotte een decoder aan te schaffen van 122 euro en ik heb weken geen TV kunnen ontvangen.

Ik zal zowel consumentenorganisaties (Consumentenbond etc.) benaderen en ACM informeren over jullie werkwijze.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Mvg
Anita Thakoerdin
M 06 49059792

Ik ben tevreden als ik gratis een decoder van jullie ontvang en ik een compensatie ontvang voor het niet kunnen gebruiken van de TV diensten via jullie.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 04 augustus 2016 om 18:36 geantwoord

Bericht van Caiway

9 maanden geleden - Geachte mevrouw Thakoerdin, Ik heb zojuist geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen, helaas is dit niet gelukt. Ik zal dit later op de dag nogmaals proberen. **Ik heb nogmaals een poging gedaan telefonisch met u in contact te komen. Later in de middag zal ik dit nog een keer proberen. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare team

Reactie van de melder van de klacht AnitaThakoerdin

9 maanden geleden - Beste heer/mevrouw, Op dit moment onderzoek ik of ik juridisch bijgestaan kan worden. Graag wil ik u vragen om schriftelijk te reageren. Alvast bedankt Anita Thakoerdin

Bericht van Caiway

9 maanden geleden - Geachte mevrouw Thakoerdin, Bij deze zal ik hetgeen ik telefonisch met u wilde bespreken hier schriftelijk plaatsen. Wij willen u het volgende aanbieden: Om ervoor te zorgen dat u zo spoedig mogelijk televisie kan kijken, willen wij u een ontvanger toesturen. Deze zal zonder verzendkosten verstuurd worden en indien u akkoord bent, zo spoedig mogelijk het magazijn verlaten. Daarnaast staat het verzoek uit om de chat te controleren, waar u heeft gesproken met een van onze medewerkers. Als hieruit inderdaad blijkt dat u verkeerd of niet volledig geïnformeerd bent, willen wij met u de compensatie hiervoor bespreken. In afwachting van uw antwoord. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht AnitaThakoerdin

9 maanden geleden - Beste heer, Ik stem in met de verzending van de ontvanger + kaart naar mijn huisadres te New Yorksingel 10, 2548 HV Den Haag. Wat de compensatie betreft. Graag ontvang ik een compensatie van 250,- euro gezien ik nu juridisch advies heb moeten inwinnen en voor de geleden schade. Alvast bedankt voor uw medewerking. Mvg Anita Thakoerdin

Bericht van Caiway

9 maanden geleden - Geachte mevrouw Thakoerdin, Ik zal bij deze de ontvanger naar uw adres laten versturen. Een smartcard zal niet meegestuurd worden, daar u deze niet nodig heeft voor het ontvangen van het basispakket. Als u een extra tv-pakket besteld, zal er een smartcard verstuurd worden. Wat betreft de compensatie, bieden wij u een maand aan. Dit omdat u de overige diensten wel heeft kunnen gebruiken, alleen tv niet. Daarnaast hebben wij u niet verplicht juridisch advies in te winnen. Mocht u zich hierin niet kunnen vinden, verzoek ik u een klacht in te dienen via het klachtenformulier op www.caiway.nl. Deze zal dan behandeld worden door de afdeling Klachten. Vertrouwende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht AnitaThakoerdin

9 maanden geleden - Beste heer, Om onduidelijkheden te voorkomen dien ik nogmaals deze klacht in. Als Caiway mij direct van de juiste informatie had voorzien en een dergelijke voorstel had gedaan dan was de noodzaak van het inwinnen van juridisch advies niet aanwezig. Ik kan wel stellen dat Caiway mij nu serieuzer neemt. Zie de veranderende houding van Caiway met de toegenomen frequentie van de pogingen van telefonisch contact. Bovendien heb ik op grond van onvolledige en onjuiste informatie geen correcte voorstelling van zaken gekregen. Deze situatie neigt naar dwaling. Door de onvolledige informatie ben ik disproportioneel belast en heb ik mij meer moeten inspannen dan wat regulier van mij als klant verwacht wordt. Uit dien hoofde wil ik gecompenseerd worden door caiway met 250,- euro. Mvg Anita Thakoerdin

Bericht van Caiway

9 maanden geleden - Beste mevrouw Thakoerdin, We vinden het vervelend dat u last heeft ervaren van uw niet werkende TV diensten. Zoals mijn collega u echter aangaf hebben wij u niet verplicht juridisch advies in te winnen, dit heeft u op eigen initiatief gedaan. Wij gaan deze kosten niet vergoeden. Naast de levering van de benodigde apparatuur is u een maand compensatie aangeboden. Naast de TV hebben al uw diensten naar behoren gefunctioneerd, dus is de compensatie voor de missende dienst meer dan toereikend. Wij gaan u geen hogere compensatie aanbieden dan wat al aangeboden is. Indien u akkoord gaat met het compensatievoorstel kunt u hier via webcare@caiway.nl contact over opnemen met ons. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, David Caiway Webcare Team

Heeft op 19 augustus 2016 om 15:15 geantwoord

Beste heer/mevrouw, Tot op heden heb ik geen feedback van u ontvangen over het chatgesprek dat ik op 7 juli jl. met een van uw medewerkers heb gehad. Op basis van dit chatgesprek heb ik het abonnement alles-in-1 Glas F75 aangeschaft. Uit het chatgesprek blijkt dat ik o.a. niet geïnformeerd ben over de decoder die ik had moeten aanschaffen om TV te kunnen ontvangen.
Inmiddels heeft de ACM aangegeven dat uw handelswijze neigt naar dwaling.
Ik heb meerdere malen geprobeerd met u naar een passende oplossing te zoeken waarbij ik gecompenseerd wordt voor de geleden schade.
Gezien Caiway mij o.a. niet wil compenseren voor de geleden schade ga ik onder protest akkoord met dit abonnement.
Mvg Anita Thakoerdin

Alle klachten die gemeld zijn door AnitaThakoerdin