Klacht: misleidende website

op 23 mei 2016 over Zorgtoeslag.nl in de categorie Adviesbureau

Ik vraag voor het eerst zorgtoeslag aan omdat ik 18 geworden ben.
Ik toets in adresbalk ‘mijn toeslagen’ in en kom direct op een handige site waarop in grote letters staat: toeslag aanvragen.
Maar dit blijkt bij nader inzien niet de gangbare site van de belastingdienst te zijn.
Dit vind ik erg misleidend omdat de belastingdienst zelf ook de term “mijn toeslagen” gebruikt op haar website. En het aanvragen van een toeslag niks kost bij de belastingdienst.
Ook onderstaande tekst gekopieerd van de website onder “wat is dit’ doet vermoeden dat de aanvraag gratis is.
“Op Zorgtoeslag.nl berekent u online, gratis en snel hoeveel zorgtoeslag u maximaal kan ontvangen. Het kost u slechts een paar minuten werk en kan u € 865,- per jaar opleveren. Als blijkt dat u recht heeft op zorgtoeslag, kunt u die direct aanvragen.”

Nu ben ik € 30 armer voor een fictief bewezen dienst.
Heel naar en misleidend. Vooral omdat mensen met een kleine beurs hiervan de dupe worden.

Als direct duidelijk wordt gemaakt op deze site dat het om een betaalde dienst gaat en wanneer niet direct de knop 'toeslag aanvragen' in beeld komt.

Of als aan het einde van de te doorlopen stappen duidelijk wordt aangegeven dat je voor deze 'dienst' moet betalen bv door een i-deal betaling.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zorgtoeslag.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zorgtoeslag.nl nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Zorgtoeslag.nl in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zorgtoeslag.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zorgtoeslag.nl

Heeft op 28 juni 2016 om 14:49 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door KoenRots