Klacht: Misleidende verkoop tickets

KlaasO op 25 februari 2021 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

In de veronderstelling via de Paradiso website kaarten voor de Band Balthazar te kopen, bleek ik op de site van Viagogo te zijn terecht gekomen. Op de site is er alles aan gedaan om je te misleiden. Een grote foto van Paradiso wekte de indruk dat het de officiële site betrof. Ik heb een bestelling gedaan voor 4 tickets. De genoemde prijs was EUR. 116,00, waarbij later bleek dat in kleinere grijze letters werd aangegeven dat dit de prijs per ticket betrof. Nergens is een totaalbedrag weergegeven, pas nadat de betaling was afgerond. Waar ik dacht EUR. 116,00 af te rekenen, ongeveer de originele prijs van de 4 tickets, bleek ik EUR. 550,00 te hebben afgerekend. Terwijl het concert nog niet is uitgekocht. Een woekerprijs dus zonder marktwerking. Telefonisch contact is niet mogelijk en schijnbaar kan een honest mistake niet meer worden gecorrigeerd. Als consument voel ik me bewust misleid, en voelt het als regelrechte fraude. Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat je hier in Nederland niet beter tegen beschermd bent.

Wanneer ik de normale prijs voor de tickets betaal, bv. met een redelijke verhoging (administratie / redelijke winst (voor zover dit redelijke handel genoemd kan worden) e.d. Bv. EUR. 50,00 per ticket (is al bijna het dubbele).

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Viagogo

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Viagogo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KlaasO