Klacht: Misleidende reclame en website

op 19 juli 2017 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

“Vandaag besteld, morgen thuis afgeleverd” is hun slogan. Dat zal misschien gelden voor een enkel model, maar voor de meesten toch niet. Zaterdag 15 juli 2 fietsen besteld. levertijd 1-2 weken voor de ene en tot wel 4 weken voor de andere. Wel meteen de volle aankoopsom betalen! Paar dagen later komt een mail dat beide fietsen geleverd gaan worden in de eerste week van september (hopelijk). Dat is dus niet 1, 2 of 4 weken maar minimaal 7 weken! Prima geholpen in de winkel in Utrecht maar dit lijkt toch erg op klanten lokken onder valse voorwendselen en na betaling sta je in de kou. Voortaan toch maar weer naar de lokale fietsenwinkel.

Aanpassen van de misleidende reclame.
Aanpassen van de werkelijke levertijden in winkel en website.
Leenfiets voor de fiets die binnen 1-2 weken aanwezig zou zijn.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

Reactie van de melder van de klacht Rover56

3 maanden geleden - We hebben het anders gedaan. Volledige order geannuleerd. Fietsen nu bij een andere winkel gekocht die wel hun beloften waar maken. Nooit meer fietsenwinkel.nl. Zo verlies je een hoop klanten. Wij zijn niet de enige klanten die hier tegenaan zijn gelopen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenwinkel nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

2 maanden geleden - Beste Ronald, Vervelend om te horen dat de levertijd is uitgesteld. Ik kan me goed voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt inzake de leverdata. Alhoewel ik het betreur dat de order geannuleerd is, wil ik je bedanken voor het delen van je feedback hierin. Dit helpt ons onze processen te verbeteren waar mogelijk. Met vriendelijke groet, Maarten - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht Rover56

2 maanden geleden - Tja, dat zeiden die vriendelijke mensen in de winkel en aan de telefoon ook al. Maar op begrip kun je niet fietsen. "Vandaag besteld, morgen thuis afgeleverd" geldt lang niet voor alle fietsen van fietsenwinkel.nl. Maar in de reclame wordt daarover niets gezegd. Er staan op de website nu zelfs fietsen met een levertijd van 16-17 weken! Hoezo misleiding? Maar ik heb het nu niet meer nodig, twee fietsen gekocht bij fietsvoordeelshop.nl. Zij maken weliswaar geen misleidende reclame maar kunnen dezelfde fietsen gewoon wel binnen een dag leveren. Bovendien beschikken ze over echte deskundigen en een goed uitgeruste werkplaats. Ik weet wel waar ik voortaan ga shoppen... hopelijk meer mensen na het lezen van dit verhaal.

Alle klachten die gemeld zijn door Rover56