Klacht: Misleidende informatie! niet correct afgehandeld

Nicole-Lutje op 02 januari 2020 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

In augustus 2018 heb ik een rode IPhone 7 gekocht voor €716 euro. Mijn telefoon is eind september 2019 kapot gegaan, mijn batterij werd heet en de microfoon werkte niet meer. Eind september 2019 heb ik mijn telefoon weggebracht naar Belsimpel te Utrecht. Ik heb destijds specifiek gevraagd wat er gebeurd als ze mijn telefoon niet gemaakt kon worden. Meneer gaf aan dat ik dan een nieuw toestel zal krijgen. Begin half oktober 2019 kreeg ik zonder enige bericht een toestel opgestuurd. Het toestel zat in een envelop zonder een pakbon of reparatiebon en toelichting. Eind december 2019 ging mijn telefoon weer kapot. Batterij wordt weer heet en mijn telefoon valt uit. Ik heb Belsimpel gebeld en aangegeven dat mijn toestel kapot is terwijl deze pas 2 maanden oud is. Mevrouw was niet op de hoogte dat ik een iPhone 7 had gekregen. In hun systeem stond mijn telefoon nog als reparatie. Ik vroeg of ik mijn telefoon niet naar Apple store kon brengen voor reparatie, mevrouw gaf aan dat ik daar geen garantie had en dat ik mijn telefoon moest opsturen naar hun. Ik vond dat vreemd omdat mijn telefoon pas 2 maanden oud was. Ik besloot zelf Apple store op te bellen, tot mijn verbazing gaf meneer aan dat mijn toestel uit het buitenland kwam en dat dit een refurbished toestel was. Terwijl tegen mij gezegd was in de winkel dat ik een nieuw toestel kreeg als mijn toestel niet gemaakt kon worden. Vervolgens heb ik weer gebeld naar Belsimpel en naar mevrouw gevraagd. Ik heb mijn bevindingen met mevrouw gedeeld, zij vond het vreemde gang van zaken en was verbaasd over gang van zaken. Ze heeft het dossier doorgezet naar een andere collega en hij heeft vandaag met mij contact gezocht. Tijdens het gesprek heb ik aangegeven dat ik niet akkoord ben gegaan met een refurbished toestel en dat ze niet aan hun informatieverplichting hebben voldaan. Ook gaf meneer toe dat de winkel verkeerde informatie heeft verschaft aan mij. De oplossing van Belsimpel was dat ik mijn toestel opnieuw op kan sturen ter reparatie. Ik vroeg wat met mijn toestel is gebeurd, deze is uit elkaar gehaald en de onderdelen welk wel goed waren zijn hergebruikt. Dit is een vreemde gang van zaken, Belsimpel heeft zonder mij toestemming gehandeld.

Ik ben pas tevreden als ik een nieuw toestel krijg, zoals het in de winkel gezegd is tegen mij. Dus geen refurbished toestel welk binnen 2 maanden weer stuk gaat.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar belsimpel.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 03 januari 2020 om 14:20 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Nicole-Lutje