Klacht: Misleidende informatie AH olijven met knoflook

op 28 november 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

AH verkoopt eigen merk olijven met knoflook in bakjes. Op het deksel staat heel duidelijk de volgende productinfo: olijven met knoflook, inhoud 165 gram.

Maar de inhoud blijkt heel anders. Dat ontdek je pas als je thuis het bakje omkeert en op de bodem in de kleine lettertjes de ingrediënten leest. Er zit helemaal geen 165 gram olijven met knoflook in het bakje, maar slechts 140 gram. Want er zit heel veel olie in. En bovendien: geen olijfolie. AH stopt er de goedkoopste olie in, die niets met olijven te maken heeft: zonnebloemolie.

De informatie op het deksel is des te meer misleidend omdat er veel meer olie in dit product zit dan knoflook. Ingrediënten moeten worden vermeld in de volgorde van hun gewicht. De zonnebloemolie is het tweede hoofdingrediënt. De knoflook is pas het derde ingrediënt. Toch staat de knoflook als tweede op het deksel, en wordt daar ten onrechte helemaal gezwegen over de zonnebloemolie.

Natuurlijk hebben we dit eerst aan AH voorgelegd, maar nooit een reactie ontvangen.

Wij vragen niets anders dan normale eerlijkheid. Als AH dit product in deze samenstelling wilt verkopen, hoort op het deksel te staan: 140 gram olijven in zonnebloemolie, met knoflook. In die volgorde. Zet dat er dan ook op. Stop met de huidige misleidende informatie. Dit soort lage trucs is beneden de waardigheid van AH, en het schaadt het vertrouwen van klanten. Het zou ook van goede manieren getuigen om te reageren op de klacht over dit product. Ons e-mailadres staat in het contactformulier, in een verplicht veld. Als de klant wordt verplicht tot opgave, gebruik dan het adres ook.

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door A.C.